TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2012-05-08 - Ecco Holiday skasowało promocje

W październiku ubiegłego roku organizator podróży Ecco Holiday przygotował promocję o nazwie "Prapremiera". Touroperator sprzedawał wycieczki w bardzo atrakcyjnych cenach. Wiele osób skorzystało z okazji i zakupiło wczasy.

reklama


Niestety kilka miesięcy później w kwietniu 2012, w niektórych przypadkach nawet niedługo (mniej niż miesiąc) przed wylotem wakacyjnego samolotu, Ecco Holiday zaczęło licznie anulować imprezy, informując turystów, iż głównym powodem jest brak wymaganej ilości uczestników. W internecie zawrzało. Osoby, których imprezy anulowano oraz agenci, którzy je sprzedawali, są zbulwersowani i wyrażają swoje niezadowolenie na forach, prorokując nawet rychłe bankructwo touroperatora.

Klienci, którzy szykowali się do wyjazdu, otrzymali zgodnie z warunkami uczestnictwa informację o anulacji imprezy. W ramach rekompensaty zaproponowano im tylko zakup innego pakietu z oferty Ecco Holiday z rabatem 5% od aktualnych cen. Nie zaproponowano im natomiast imprezy alternatywnej (na podobnych warunkach). Niestety dla turystów oznacza to bardzo dużą zwyżkę ceny, gdyż obecnie nie ma już promocji first minute.

Zapytaliśmy Ecco Holiday dlaczego tak się stało. Otrzymaliśmy odpowiedź:
Anulowaliśmy czartery, co do których analiza potwierdziła brak obłożenia wymaganej liczby miejsc. Także na loty z drugiej połowy roku, co do których widzieliśmy dużą różnicę w niesprzedanych miejscach w porównaniu z latami poprzednimi. Mimo bardzo niskich cen i bardzo szybkiego startu z ofertą nie udało nam się zapełnić tych samolotów.

Sytuacja jest tu dziwna - skoro widać, iż skala anulacji jest spora, to dlaczego nie próbowano połączyć grup i zaproponować turystom zmiany terminów lub destynacji? Brak takich propozycji świadczy co najmniej o pójściu touroperatora na łatwiznę.

Touroperator poinformował nas: "To decyzje trudne, bolesne i niezależne od naszej woli. Anulując te rezerwacje, wybieramy w ten sposób mniejsze zło", jednocześnie dodając: "Jeśli chodzi natomiast o ofertę alternatywną, nasze warunki uczestnictwa, ani też ustawa o usługach turystycznych nie nakładają na organizatora obowiązku przedstawienia klientowi propozycji udziału w imprezie zastępczej".

"Mimo bardzo niskich cen i bardzo szybkiego startu z ofertą nie udało nam się zapełnić tych samolotów. Dodatkowo nałożyło się kilka niekorzystnych elementów, takich jak ceny paliw czy upadłość Air Poland. Mając do wyboru tylko naprawdę trudne decyzje, wybraliśmy naszym zdaniem tą najsłuszniejszą - odwołać wyloty z możliwe największym wyprzedzeniem i jak najszybciej zwrócić klientom pieniądze."

Ecco kontynuuje: "Wyjaśniamy dodatkowo, że przepisy ustawy o usługach turystycznych należy interpretować w świetle zapisów Dyrektywy Rady z dnia 13 czerwca 1990 r. w sprawie zorganizowanych podróży, wakacji i wycieczek (Dz.Urz. UE.L 1990, nr 158, str. 59). Art. 4 ust. 6a w.w dyrektywy jednoznacznie wskazuje, że w przypadku odwołania imprezy turystycznej przez organizatora turystyki i woli skorzystania przez klienta z imprezy zastępczej, organizator zapewnia klientowi uczestnictwo w takiej imprezie, o ile taką usługę może zaoferować. W tym przypadku organizator takiej możliwości niestety nie ma."

Niestety patrząc na to z boku, jako klient, można istotnie odnieść nie najlepsze wrażenie. Firma trzymała pieniądze klientów przez kilka miesięcy i dopiero, gdy zbliżały się już terminy anulowała imprezy i tylko zwróciła pieniądze. Turyści, którzy chcieli zakupić first minute, zostali kolokwialnie mówiąc "na lodzie" i w obecnej sytuacji mogą sobie tylko pluć w brodę, iż kupili wycieczkę dużo wcześniej. Ludzie mogą czuć się oszukani, co z pewnością przełoży się na skuteczność promocji first minute, nie tylko u Ecco Holiday, ale także u innych touroperatorów.

***

Z ostatniej chwili:
na działania Ecco Holiday zareagował Rainbow Tours, o czym można przeczytać w aktualności Rainbow uratuje klientów Ecco?



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com