TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2012-02-19 - Kontrowersyjny film promuje Warszawę

Biuro Promocji Miasta Warszawa ogłosiło nową strategię marketingową. W latach 2012 - 14 Ratusz będzie promować Warszawę przede wszystkim jako miasto wielkich geniuszy muzycznych znanych na całym świecie.

reklama


Dyrektor biura Katarzyna Ratajczyk zapowiedziała również powołanie Komitetu Sterującego Promocją, którego zadaniem będzie praca na rzecz tworzenia marki Warszawa. Szczegółów jednak nie podano. Poinformowano za to o finansach, jakie biuro promocji zmierza wydać w najbliższych miesiącach - na promocję wizerunku miasta za granicą - 5,4 mln zł, w kraju - 6,6 mln zł.

Główne działania promocyjne przed Euro 2012 to: kontrowersyjny klip reklamowy pt "Warszawa 2012", nazywany przez internautów "Film ze zboczeńcem" (mężczyzna i kobieta uprawiają jogging, a po drodze mijają stołeczne budowle), reklamy na autobusach i tramwajach, siatki wieloformatowe na wejściach do metra i PKiN, naklejki na parkometry oraz dekoracja lotniska. Główną atrakcją ma być strefa kibica pod PKiN. Na jej reklamę przeznaczono 1,1 mln zł. Są też działania internetowe: m.in. aplikacja na Facebooku, gdzie można budować Syrenki Narodowe ze zdjęć internautów z 15 krajów. Syrenki z przestrzeni wirtualnej zostaną potem ustawione w przestrzeni miejskiej. Koszt projektu to 500 tys. zł. Promocja w zagranicznych telewizjach i internecie to inwestycja kosztująca 3,5 mln zł.

Wszystkie pomysły i projekty dyrektor Ratajczak budzą szereg kontrowersji w politycznym środowisku. PiS żąda, by przed radą stanęła Hanna Gronkiewicz-Waltz i uzasadniła 35% wzrost wydatków na promocję w 2012 roku.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com