TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2013-11-08 - Czy dobre logo przyciąga turystów?

Rozpoznawalność to ważny element, o który należy zadbać w trakcie promowania danego obiektu czy regionu. Czy jednak słuszne jest inwestowanie w dobre logo, a takie działanie rzeczywiście może zdziałać cuda?

reklama


Instytut Turystyki podaje, że w 2012 roku do Polski przyjechało 14,8 miliona turystów. Wynik uległ poprawie w stosunku do roku wcześniejszego, w którym nasz kraj odwiedziło o 11% turystów mniej. Rezultat może wydawać się zatem zadowalający, jednak specjaliści od promocji apelują - Polska jest nadal za mało rozpoznawalna w świecie. Zarzut odnosi się nie tylko do promowania całego kraju, ale także w stosunku do działań marketingowych regionów i miast.

W kampaniach pokazujących walory i atrakcje Polski za granicą brakuje dobrego wyróżnika, który mógłby definiować i charakteryzować regiony kraju. Trudności pojawiają się również w przypadku trafnego doboru tematu kampanii i dopasowaniu do niej odpowiedniego logo. Dla części samorządowców właściwe przygotowanie przemyślanych i trafnych środków komunikacji okazuje się nie lada problemem.

Błędy w prowadzeniu kampanii promujących regiony turystyczne starano się przedstawić w trakcie konferencji "Kultura i Turystyka - miejsca spotkań", która odbyła się 6 i 7 listopada w Łodzi. Wiele czasu poświęcono na wskazanie istoty sporządzenia dobrego logo. Omawiano także skuteczne sposoby jego wykorzystania w działaniach marketingowych.

Specjaliści jasno wskazali, że marketing terytorialny jest niezwykle ważny. Badania dowodzą, że obecnie to miasta i regiony bywają bardziej rozpoznawalne niż kraje. Opracowanie samego znaku graficznego może jednak nie oddziaływać tak, jak zamierzano. "Mamy bowiem przypadki, że logo uznane za optymistyczne i pozytywne, równocześnie w opinii respondentów nie zachęca do podróży (np. Małopolska, Portugalia, Malta). Z drugiej strony znaki proste, a nawet abstrakcyjne w formie (Śląsk, Toruń, Bielsko Biała, Szwecja) okazały się skutecznymi w zapamiętaniu" - twierdzi Bartłomiej Walas Wiceprezes POT. "Nie należy przeceniać roli sloganów i logotypów, ale pamiętać, że mają istotny wpływ na rozpoznawalność i pomagają w budowie znajomości marki, nasuwając klientowi różne skojarzenia dotyczące produktu, wywołując określone uczucia. Wyróżniają ją na tle konkurencji i pomagają wykreować wokół niej pożądane skojarzenia" - dodał Walas.

Pomysły na powstanie logo mogą być bardzo rożne. Ważne jednak, aby było ono wyróżnikiem pozwalającym pozytywnie zapisać się w świadomości turystów, bowiem to przekłada się później na zainteresowanie przygotowaną ofertą.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com