TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2012-05-25 - Przewoźnik pojechał ostro z promocją?

Otrzymaliśmy dzisiaj wiadomość od wzburzonego agenta, który poinformował nas, że przewoźnik Deutsche Touring zamieścił swoją ofertę w serwisie zakupów grupowych. Ponieważ sprawa jest nieco inna niż ostatnio, to publikujemy treść maila:

reklama


Wygląda na to że kolejny "organizator" rezygnuje z agentów...

Od jakiegoś czasu pojawiają się informacje o działaniach touroperatorów polegające na wyeliminowaniu agentów w procesie sprzedaży oferty. Cel takiego działania jest jednoznaczny, zaoszczędzenie wypłacanej prowizji, która w przypadku imprez turystycznych waha się od 7 do 13%. Ostatnio dużo negatywnych opinii na temat takich akcji zebrało TUI Polska (nie wiadomo, czy podobne działania podjęto w Niemczech czy innych krajach). Oszczędność na wypłaconej prowizji jest jeszcze większa w przypadku biletów autokarowych od 15 do nawet 20%.

W ostatnich dniach wśród agentów ponownie zawrzało. Tym razem akcję ominięcia agentów zastosował przewoźnik autokarowy Touring Polska - oferujący połączenia do Niemiec w systemach sprzedaży jako Deutsche Touring. Przewoźnik sprzedaje bilety autokarowe do Niemiec na popularnym Grouponie. Cena biletu jest obniżona o 66% i wynosi 150zł w dwie strony.

To oburzające dla agentów - tracimy klientów i prowizję. W biurze agencyjnym klient za to samo połączenie musiałby zapłacić ponad 400zł. Zdarzają się sytuacje kiedy agent informuje klienta o połączeniu tego przewoźnika, a następnie klient sam kupuje bilet. Nie byłoby w tym nic nadzwyczajnego, gdyby cena u przewoźnika i u agenta była taka sama, natomiast 66% różnica w cenie jest kolosalna. W zaledwie 3 dni przewoźnik sprzedał ponad 700 biletów dwustronnych czyli 1400 przejazdów. Agenci są zdeterminowani, aby nie informować klientów o przejazdach Deutsche Touring żeby nie tracić klientów. Nie oferujmy połączeń Deutsche Touring bo stracimy klientów i będziemy musieli zamykać biura.


Jednak patrząc na sprawę promocji przewozów organizowanych przez Touring Polska to sprawa nie jest chyba taka, jak przy poprzednio opisywanych promocjach w sprzedaży wycieczek. Przede wszystkim sprzedaż ta jest obwarowana dość licznymi i konkretnymi ograniczeniami:
* Oferta obejmuje bilet autokarowy w dwie strony do Niemiec dla 1 osoby
* Powrót musi nastąpić w ciągu 6 miesięcy od daty zakupu biletu
* Cena nie obejmuje kosztu rezerwacji: 9 zł (płatne przy dokonywaniu rezerwacji na stronie www.touring.pl)
* Przejazdy obsługiwane są na dwóch trasach
* Do 31.05.2102 przejazdy do Niemiec odbywają się we wtorki, piątki, soboty i niedziele. Od 01.06.2012 przejazdy odbywają się od wtorku do niedzieli
* Liczba miejsc na każdy przejazd ograniczona
* 1 osoba może kupić i wykorzystać maks. 1 groupon na jeden bilet na swoje nazwisko


Szczególnie ograniczenie do jednorazowego skorzystania z oferty przez daną osobę sprawia, iż ta promocja grupowa istotnie wydaje się być promocją firmy i jakości przewozów, a nie próbą ominięcia agentów. Oczywiście o całokształcie spojrzenia na promocję zdecydują dalsze ruchy przewoźnika - szczególnie obecność kolejnych gruponów i ich regulamin, a dokładniej to, czy skorzystanie z promocji będzie rzeczywiście jednorazowe niezależnie od czasu. Jednakże do czasu kolejnych działań należało by się wstrzymać z osądami poczynań Touring Polska. Poprosiliśmy także samego przewoźnika o komentarz dotyczący promocji na serwisach grupowych.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com