TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2012-10-25 - Gdzie klienci szukają informacji o hotelach

Turystyka online nabiera coraz większego znaczenia. Turyści szukają hoteli przede wszystkim przez internet. Tak wynika z badania przeprowadzonego przez firmę WIHP. W 2012 roku w badaniu uczestniczyło 20 tys. gości hoteli paryskich, rzymskich i barcelońskich.

reklama


W badaniu goście hotelowi zostali zapytani o to, skąd dowiedzieli się o danym obiekcie. Najczęściej odpowiadali, że biorą pod uwagę opinie bliskich i znajomych. Również dość często korzystają z usług internetowych biur podróży.

W porównaniu do 2011 r. widać, że szybko rośnie popularność TripAdvisor (wzrost o 2,2% wskazań). Serwis jest na trzeciej pozycji na liście źródeł informacji o odwiedzanym hotelu. W ubiegłym roku zajmował czwarte miejsce.

Znaczenie mediów społecznościowych jest ogromne, ale nie jest tak duże jak można się było spodziewać. Twórcy badania przekonują, że Facebook czy Twitter są lepszym narzędziem PR-owym niż marketingowym.

Kategoria 2011 2012 Zmiana
Rodzina i znajomi 24.1% 22.9% -1.2%
Internetowe biura podróży 20.2% 20.7% +0.5%
TripAdvisor 16.0% 18.2% +2.2%
Inne 17.2% 17.0% -0.2%
Powracający goście 11.8% 12.3% +0.5%
Agenci podróży 2.7% 3.1% +0.4%
Magazyny 2.1% 2.0% -0.1%
Facebook 2.0% 1.6% -0.4%
Blogi 2.7% 1.5% -1.2%
Przewodniki 1.0% 0.5% -0.5%
Twitter 0.1% 0.2% +0.1%



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com