TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej
Organizacja Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej, w niedługim czasie winszowała sukces polskiej branży horeca. Dzisiaj nadszedł czas na pierwsze podsumowanie i porównanie oczekiwań hotelarzy i restauratorów względem Euro 2012.
reklama
W lutym Grupa eholiday.pl wspólnie z Instytutem Hotelarstwa i miesięcznikiem Hotelarstwo opublikowała wyniki badań potwierdzające ogromne nadzieje polskich przedsiębiorców w związku z organizacją mistrzostw w naszym kraju. Wraz z początkiem roku rozwój sytuacji na rynku noclegowym w Polsce był wyraźnie obiecujący. Zachęcamy do zapoznania się z pełną treścią wyników ankiety zawartych w artykule Coraz więcej ofert pracy w turystyce .
Sytuacja po Euro zmieniła się diametralnie. Zdecydowana większość hotelarzy - 82% z rezygnacją przyznaje, że nie zarobiła na mistrzostwach. Przedsiębiorców, których obiekt zyskał na organizacji imprezy jest zaledwie 13%. Pozostałe 5% nie ma zdania na ten temat.
Ankietowani odpowiedzieli, że głównym czynnikiem podnoszącym atrakcyjność bazy noclegowej jest jego położenie. Tak jak w przypadku Euro 2012 były to: strefa kibica, okolice stadionu itp. Drugim czynnikiem, który miał wpływ na obłożenie pokoi była cena - takiego zdania było 18% respondentów. W dalszej kolejności podkreślano efektywną promocję obiektu - 15% oraz jego standard - 13%. Na dalszych miejscach znalazły się takie czynniki jak bariera językowa, czy reklama w zagranicznych mediach. Zdaniem niespełna połowy uczestników badania - 41%, najbardziej na Euro zyskały hotele sieciowe i ekonomiczne. Z kolei tańsze hostele i akademiki chętnie były rezerwowane przez kibiców - uznało kolejno 23 i 18% ankietowanych.
© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami