TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2014-01-17 - Chłopskie Jadło wyszło na prostą?

Spółka Sfinks, która zarządza restauracjami Sphinx, posiada rezerwy na drugą z sieci swoich restauracji. Sfinks może przeznaczyć na Chłopskie Jadło ponad 20 milionów złotych. Eksperci uważają, że to czas na rozwiązanie rezerw, ponieważ ta sieć wyszła już na prostą.

reklama


Jak informuje "Parkiet", w ostatnich kilku kwartałach można zauważyć stopniową poprawę wyników spółki na poziomie operacyjnym. Zyski, które mogą wyniknąć z rozwiązania rezerw stałyby się dodatkowym upominkiem dla inwestorów. Zarząd przedsiębiorstwa jest jednak ostrożny w takich działaniach.
Sylwester Cacek, prezes i największy akcjonariusz Sfinksa mówi, że rezerwy na Chłopskie Jadło zawiązano w momencie, gdy spółka miała bardzo duże problemy i poważnie zastanawiano się nad sprzedażą marki.

Prezes Sfinksa podkreśla, że od czasu kryzysu przedsiębiorstwa bardzo dużo rzeczy zmieniło się na lepsze. Został zmieniony wystrój lokali oraz oferta. Efektem tych zmian była wzrastająca sprzedaż w Chłopskim Jadle. W trzecim kwartale zeszłego roku wzrosła ona o 10 procent. Analityk Stowarzyszenia Inwestorów Indywidualnych Rafał Irzyński twierdzi, że dobra sytuacja marki doprowadzi w najbliższym czasie do stopniowego rozwiązywania rezerw.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com