TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej
Przestarzały sprzęt, zaniedbane wagony, opieszałość ludzi to tylko niektóre z grzechów Polskiej Kolei. Eksperci podkreślają, że okres jej świetności przypada na lata 60 i 70, teraz należy spodziewać się tylko awarii. Zarówno tabor jak i tory zaczynają się powoli zużywać.
reklama
To właśnie zużyty sprzęt oraz zepsuta sygnalizacja przyczyniły się do sobotniej katastrofy kolejowej. Na kilka minut przed zderzeniem pojawiła się usterka semafora i zwrotnicy - maszyniści nie mieli szans na wcześniejszą reakcję. Okazuje się, że dyżurny ruchu pełniący wtedy służbę nie dopilnował kilku kluczowych dla bezpieczeństwa elementów.
Europejski System Sterowania Pociągiem ETCS, to jedyny system, który jest w stanie skorygować błędy maszynisty. Ma zostać wdrożony, ale tylko na odcinku między Grodziskiem Mazowieckim, a Zawierciem.
Organizatorzy turnieju Euro 2012 apelują by nie obawiać się, że coś podobnego może znowu się wydarzyć. Zapewniają, że cała kolej modernizowana jest nieprzerwanie od 2008 roku i na ten czas prace posuwają się bardzo sprawnie. Tylko, że co nam z zapewnień, liczą się fakty, a one jasno pokazują, że na polskich torach nie jest bezpiecznie i długo nie będzie.
© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami