TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2014-12-30 - Czego wystrzegać się organizując imprezę sylwestrową?

Wiele restauracji czy hoteli organizuje zabawy sylwestrowe. O czym należy pamiętać aby uniknąć problemów z reklamacjami?

reklama


UOKiK wydał komunikat z poradami dla konsumentów odnośnie ewentualnych reklamacji. Przedsiębiorcy natomiast mogą wyciągnąć z niego wnioski czego należy się wystrzegać, aby uniknąć późniejszych problemów? Oto porady UOKiK.

Bilet na imprezę oznacza zawarcie umowy. Na jej podstawie przedsiębiorca zobowiązuje się zorganizować imprezę, a konsument zapłacić za bilet. Ustalenie najważniejszych punktów organizowanego wieczoru (ilość ciepłych dań, napojów, rodzaj muzyki) nawet drogą mailową ułatwi dochodzenie roszczeń w przypadku konfliktu z przedsiębiorcą.

"Zamiast obiecanego zespołu - muzyka z płyt? Reklamuj. Jeżeli organizator nie zapewnił wszystkich atrakcji, powinniśmy złożyć reklamację, domagając się obniżenia ceny za bilet" - przekonuje UOKiK.

Rezygnacja jest kosztowna. Nagła zmiana planów może oznaczać stratę wpłaconych pieniędzy. W każdym przypadku kwota naliczana konsumentowi powinna być adekwatna do poniesionych przez organizatora wydatków. Warto pamiętać, że jeśli do zmiany istotnych warunków umowy - miejsca, ceny, programu itp. - doszło z winy organizatora, to klienci powinni mieć możliwość rezygnacji bez ponoszenia kosztów.

Sylwester na stoku? Za niewykorzystany karnet z powodu m.in. pogorszenia warunków atmosferycznych, awarii wyciągu, należy się zwrot pieniędzy proporcjonalnie do niewykorzystanych zjazdów.

Zaginięcie rzeczy pozostawionych w szatni, mimo umieszczonej informacji "za zaginięcie lub zniszczenie garderoby szatnia nie ponosi odpowiedzialności" - to przykład niezgodnej z prawem praktyki. Przedsiębiorca odpowiada za rzeczy pozostawione w szatni nie tylko wtedy, gdy jest płatna.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com