TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2011-06-30 - Pociąg się spóźnił? Od 1 lipca możesz wystąpić o odszkodowanie

Od 1 lipca br. pasażerowie będą mogli ubiegać się o odszkodowanie za opóźniony pociąg. Jeśli skład dotrze na miejsce docelowe z więcej niż godzinnym poślizgiem, przewoźnik wypłaci odpowiednią rekompensatę.

reklama


Dotychczas o takie odszkodowanie mogli się ubiegać pasażerowie PKP Intercity. Od piątku ten obowiązek obejmie przewoźników obsługujących połączenia międzynarodowe, oraz ekspresy. Jak na razie zmiany nie dotkną TLK o InterRegio.

Jeśli pociąg przyjedzie spóźniony więcej niż o godzinę, ale mniej niż o dwie godziny, pasażer będzie mógł otrzymać odszkodowanie w wysokości 25 proc. ceny biletu. Jeśli jednak spóźnienie przekroczy dwie godziny, wysokość rekompensaty wyniesie 50 proc. ceny biletu. Przewoźnik będzie miał miesiąc na wypłacenie stosownego odszkodowania. Jeżeli tego nie zrobi, klient będzie mógł zgłosić się do UTK, który na drodze administracyjnej nakaże przewoźnikowi wypłatę rekompensaty.

Nowe prawo ma w efekcie zwiększyć terminowość kursowania pociągów.

Od 1 lipca w pociągach, w których obowiązkiem jest rezerwacja miejsc, będą stosowane przepisy unijne dotyczące zaliczek, co oznacza, że w przypadku śmierci bądź zranienia pasażera przewoźnik jest zobowiązany do wypłaty zaliczki na rzecz odszkodowania. Zaliczka ma być proporcjonalna do wielkości poniesionej szkody oraz ma zaspokoić bieżące potrzeby finansowe pasażera. W chwili zgonu klienta, zaliczka nie może być mniejsza niż 21 tys. euro.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com