TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2013-06-18 - Polski Bus pod paragrafem

Urzędnicy z UOKiK-u wzięli pod lupę koncern Souter Holdings Poland, właściciela znanej firmy przewozowej PolskiBus.com. W efekcie ich działań w rejestrze klauzul niedozwolonych, w dziale turystyka pojawiło się kolejnych siedem postanowień.

reklama


Sąd uznał za niedozwolone następujące zapisy stosowane w umowach przez działającą w branży transportowej spółkę Souter Holdings Poland:

"Jeżeli Pasażera nie wpuszczono na pokÅ‚ad autokaru bÄ…dźŸ odmówiono dalszego przewozu z przyczyn wskazanych w niniejszym Regulaminie, Pasażer jest uprawniony do otrzymania zwrotu kosztów Biletu po potrÄ…ceniu odstÄ™pnego w wysokoœci 95% OpÅ‚aty za Bilet oraz zwrot kosztów. Zwrot bÄ™dzie dokonany zgodnie z pkt. 6.2.6 Regulaminu".

"Przy każdej zmianie istniejącego Biletu pobierana jest opłata za dokonanie zmiany, wyliczana według następujących zasad: a) Jeśli pasażer dokonuje zmiany istniejącego Biletu zgodnie z niniejszym Regulaminem i co najmniej na 3 dni robocze przed datą Podróży wskazaną w Bilecie, opłata za dokonanie zmiany wynosi 10% opłaty za posiadany Bilet. b) Jeśli pasażer dokonuje zmiany istniejącego Biletu zgodnie z niniejszym Regulaminem na dwa dni robocze przed lib w terminie krótszym przed datą Podróży wskazaną w Bilecie, opłata za dokonanie zmiany wynosi 95% opłaty za posiadany Bilet"

"W przypadku nieprzybycia Pasażera na miejsce odprawy podróżnych, na przystanek, 15 minut przed czasem Podróży, wyznaczonym w RozkÅ‚adzie Jazdy jako godzina odjazdu autokaru, PrzewoŸnik ma prawo rozwiÄ…zać UmowÄ™ przewozu ze skutkiem natychmiastowym i nie jest zobowiÄ…zany do zapewnienia przewozu. W takiej sytuacji, Bilet zakupiony przez spóŸnionego Pasażera jest nieważny i Pasażer ten nie jest uprawniony do dochodzenia jakichkolwiek roszczeÅ„ z tego tytuÅ‚u".

"Za zwrócony Bilet Pasażer otrzyma zwrot OpÅ‚aty za Bilet, po potrÄ…ceniu odstÄ™pnego oraz kosztów zwrotu. OdstÄ™pne wynosi: a) 10% OpÅ‚aty za Bilet, w przypadku zwrotu Biletu co najmniej 3 dni robocze przed datÄ… podróży wskazanÄ… na Bilecie; b) 95% OpÅ‚aty za Bilet, w przypadku zwrotu Biletu w terminie póŸniejszym niż 3 dni robocze przed datÄ… Podróży wskazanÄ… w Bilecie".

"Przewoźnik nie ponosi odpowiedzialnoœci za opóŸnienia lub odwoÅ‚ania kursów i ich dalsze skutki spowodowane czynnikami administracyjnymi (np. kontrole celne lub policyjne) lub innymi czynnikami niezależnymi od PrzewoŸnika (np. warunki atmosferyczne, utrudnienia w ruchu drogowym)".

"Reklamacje i skargi mogą być zgłaszane w okresie 7 dni od zaistnienia okoliczności, która jest przyczyną reklamacji".

"Pasażer odpowiada za wszelkie szkody wyrządzone Przewoźnikowi i innym Pasażerom na zasadach ogólnych. Przewoźnik ma prawo obciążyć Pasażera kosztami związanymi z jakimikolwiek szkodami spowodowanymi przez Pasażera, związanymi z autokarem"



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com