TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2009-03-31 - Gteborg: zakończyły się Międzynarodowe Targi Turystyczne

W dniach od 19 do 22 marca 2009 roku w Gteborgu odbyły się 6 Międzynarodowe Targi Turystyczne - największe targi turystyczne w Skandynawii. W Swedish Exhibition Centre Svenska Massan, na powierzchni 37,500 m2 swoją ofertę turystyczną prezentowało w tym roku około 1900 wystawców z 103 krajów i regionów z całego świata. Powierzchnia wystawiennicza zajęła15.400m2. Oficjalnym partnerem tegorocznej imprezy była Holandia.

reklama


Polskie stoisko narodowe prezentowane było przez Polską Organizację Turystyczną przy współpracy z POIT w Stockholmie, pod kierownictwem dyrektor Małgorzaty Hudymy. Na stoisku prezentowały się: 1. Polferries - Polish Baltic Shipping Co., 2. Amber Baltic - Hotel & Golf, 3. Bursztynowy Pałac - Hotel, 4.Jan-Pol Incoming - Tour Operator, 5. Focus Network- Hotel, 6. Travel Projekt - Tour Operator, 7. Miasto Łódź, 8. Poland Service Wygoda - Tour operator, 9. Mazowsze z Warszawą, 10. Województwo Pomorskie - Miasta Gdańsk, Gdynia oraz Sopot, 11. Region Warmii i Mazur - Kanał Elbląski, 12. Województwo Zachodniopomorskie i Miasto Szczecin.

Warszawa zaprezentowała swoją ofertę turystyczną i kulturalną podkreślając obchody Roku Chopinowskiego 2010,który ma upamiętnić dwusetną rocznicę urodzin kompozytora. Stoisko Warszawy cieszyło się zainteresowaniem, większość gości stanowili Szwedzi, a także Polonusi mieszkający w Szwecji. Były to osoby planujące przede wszystkim objazd głównych miast Polski, w tym Warszawy, ale również przyjazd do samej Warszawy. Wśród Szwedów sporą grupę stanowiły osoby, które odwiedziły stolicę w latach 60-70-tych iplanują kolejną wizytę. Zainteresowani chcieli uzyskać ogólne informacje na temat miasta. Najczęściej pytali o: bazę noclegową, atrakcje turystyczne, połączenia lotnicze Gteborg/Stockholm - Warszawa, a także możliwości spędzania wolnego czasu w klubach, pubach itp. Wiele zapytań dotyczyło informacji na temat transportu oraz bezpieczeństwa w Warszawie, cen biletów wstępu do muzeów czy komunikacji miejskiej.Zainteresowanie wzbudzała również Praga i Pałac Kultury i Nauki, z którym wielu cudzoziemców identyfikuje stolicę.

Osoby zainteresowane informowane były również o propozycjach Roku Chopinowskiego 2010 oraz omożliwości zakupienia Warszawskiej Karty Turysty. Zainteresowaniem gości cieszyły się także foldery Stołecznego Biura Turystyki oraz materiały przygotowane przez Biuro Promocji Miasta, w tym specjalne wydanie gazety The Times - "Warszawa pa Svenska", plan miasta "Warsaw for visitors", album - Artistic Praga - promujący życie kulturalne na Pradze i zakładki do książek z Chopinem z kalendarium najważniejszych wydarzeń które zaplanowano na 2010 r.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com