TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2012-10-17 - First Class z ofertą dla klientów biznesowych

Biuro podróży First Class S.A., należące do notowanej na rynku NewConnect spółki holdingowej Internetowe Biura Sprzedaży NetShops.pl S.A. startuje z platformą Business Travel Manager dedykowaną wyłącznie dla klientów korporacyjnych. System - przygotowany przy wsparciu funduszy Unii Europejskiej - umożliwia m.in. wyszukiwanie i rezerwację: biletów lotniczych i kolejowych, miejsc noclegowych w hotelach, wynajem samochodów, zakup ubezpieczeń podróżnych.

reklama


Działające od ponad 20 lat biuro podróży First Class S.A. specjalizuje się w obsłudze wyjazdów służbowych (i motywacyjnych) dla pracowników polskich firm, filii zagranicznych korporacji oraz instytucji i jednostek administracji państwowej i samorządowej (ma obecnie ponad 500 takich klientów). Warszawska firma jest jednym z największych agentów IATA (Międzynarodowego Zrzeszenia Przewoźników Lotniczych) w Polsce - oferuje połączenia ponad 600 linii lotniczych (w ub.r. sprzedała bilety o łącznej wartości 101 mln zł). Oferując kompleksową obsługę podróży służbowych First Class S.A. zapewnia również swoim klientom rezerwację i sprzedaż miejsc noclegowych w hotelach (korzysta z 15 systemów rezerwacji obejmujących 620 tys. obiektów hotelowych), oferuje ubezpieczenia podróżne, wynajem samochodów, rezerwację i sprzedaż biletów na przejazdy kolejowe i autokarowe oraz usługę wizowania.

- Uważamy, że segment usług business travel ma w Polsce bardzo duży potencjał wzrostu - klienci coraz częściej poszukują wysokiej jakości usług po optymalnych kosztach. Na tym boomie skorzystają jednak wyłącznie ci operatorzy, którzy potrafią wykorzystać swoje know-how do zdobycia przewagi technologicznej, i w konsekwencji konkurencyjnej. Dlatego zrezygnowaliśmy z zakupu standardowych rozwiązań dostępnych na rynku i przygotowaliśmy - przy wsparciu funduszy Unii Europejskiej - unikatowy, bo całkowicie zautomatyzowany i zintegrowany panel rezerwacyjno-komunikacyjny m.in. z największą liczbą linii lotniczych, miejsc noclegowych. Udostępniliśmy go już pierwszym z naszych dotychczasowych partnerów oraz do testów potencjalnym przyszłym klientom - mówi Krzysztof Mówka, prezes First Class S.A.

Prace nad platformą Business Travel Manager trwały przez ostatnie półtora roku. Koszt jej przygotowania i wdrożenia wyniósł łącznie 1,6 mln zł, przy czym biuro podróży ze środków własnych wyłożyło 0,82 mln zł. Projekt First Class S.A. uzyskał współfinansowanie ze środków Unii Europejskiej z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego (Program Operacyjny Innowacyjna Gospodarka, Działanie 8.2 Wspieranie wdrażania elektronicznego biznesu typu B2B).

- Platforma BTM została zaprojektowana i stworzona zgodnie z wymaganiami naszych dotychczasowych klientów. Oparta jest na najnowocześniejszej infrastrukturze sprzętowej, co pozwala zarejestrowanym użytkownikom na samodzielnie zarządzanie i administrowanie podróżami służbowymi. Dzięki dostępowi online usługa świadczona jest 24 godziny na dobę, co zwiększa znacznie bezpieczeństwo i ułatwia procesy rezerwacyjne i administracyjne w firmie - mówi Krzysztof Mówka, prezes First Class S.A.

Zintegrowana platforma BTM First Class S.A. umożliwia klientom korporacyjnych m.in. wyszukiwanie i rezerwację: biletów lotniczych i kolejowych, miejsc noclegowych w hotelach, wynajem samochodów (w tym po stawkach negocjowanych indywidualnie na rzecz poszczególnych klientów), a także dokonanie wyboru i zakupu niezbędnych pakietów ubezpieczeń turystycznych. Osoby odpowiedzialne w firmie za organizowanie i nadzór nad podróżami służbowymi mogą dzięki tej aplikacji: monitorować stan dokonanych rezerwacji, wykonywać operacje na poszczególnych zamówieniach (poprzez podgląd i pobieranie wystawionych faktur VAT, dokumentów, np. wzorów umów, aneksów, historii zamówień), generować raporty o zrealizowanych usługach w oparciu o indywidualne kryteria (np.: dla centrów kosztów, w podziale na departamenty, działy, regiony sprzedaży). Zarządzanie podróżami służbowymi ułatwia też system powiadomień o rezerwacjach (za pomocą sms, e-maila) oraz moduł, dzięki któremu BTM może przekazywać informację, gdzie się znajduje (w jakim hotelu nocuje) i kiedy wraca podróżujący pracownik. First Class S.A. szczególną uwagę przywiązuje przy tym do bezpieczeństwa danych. Platforma BTM ma oryginalny interfejs administracyjny - klienci mają dostęp do niej wyłącznie po wpisaniu właściwego loginu i hasła. Proponowane rozwiązanie przewiduje ograniczony dostęp pracowników na niższym szczeblu oraz pełny dla managerów oraz kadry zarządzającej. Operacje potwierdzane są zaawansowanym podpisem elektronicznym.

- Potwierdzeniem wysokiej jakości rozwiązań oferowanych przez BTM może być zdobyty właśnie dwuletni kontrakt na dostawę blisko 40 tys. biletów lotniczych dla rządowego Centrum Usług Wspólnych, które obsługuje kilkadziesiąt instytucji i urzędów administracji państwowej - mówi Krzysztof Mówka, prezes First Class S.A.

Przedmiotem zamówienia CUW jest rezerwacja, sprzedaż i dostawy biletów lotniczych na zagraniczne (łącznie do 33.559 sztuk) i krajowe przewozy pasażerskie (do 3.710) z obowiązkowym ubezpieczeniem podróżnych i ich bagażu dla pracowników 50 jednostek administracji państwowej najwyższego szczebla, m.in.: Kancelaria Prezesa Rady Ministrów, niemal wszystkie ministerstwa oraz część urzędów centralnych i wojewódzkich. CUW zakłada, że będzie to 37.269 biletów na przelot "tam i z powrotem" wartości 67,05 mln zł.

First Class S.A. wygrało postępowanie z łączną oceną 99,26 punktów (na 100 możliwych), oferując po konkurencyjnej cenie (uwzględniającą realne koszty obsługi zamówienia) największą liczbę linii lotniczych dostępnych w narzędziu on-line, bo 636 (przy minimum 300 wymaganych przez CUW). Firma pokonała pięć innych podmiotów starających się o ten kontrakt (PLL LOT S.A. oraz eSKY złożyły odwołania od decyzji CUW). Kontrakt obowiązywać będzie do 31 grudnia 2014 r (lub do wyczerpania kwot zawartych w umowie, zgłoszonych przez dane jednostki). Zgodnie z umową First Class S.A. zobowiązany będzie do całodobowej kompleksowej obsługi w zakresie rezerwacji, sprzedaży i dostawy biletów lotniczych, przede wszystkim w wersji elektronicznej (dopuszczalna jest wersja papierowa).

First Class S.A. zobowiązało się dostarczyć każdej z jednostek obsługiwanych przez CUW narzędzie online w języku polskim, umożliwiające m.in.: wyszukiwanie interesujących ich połączeń lotniczych, dokonywanie i anulowanie rezerwacji biletów lotniczych, dokonywanie zmian terminu, miejsca i klasy podróży, a także danych pasażera oraz weryfikowanie propozycji wykonawcy (firma zobowiązana jest do zaproponowania optymalnego połączenia oraz na żądanie, co najmniej dwóch połączeń alternatywnych: o najkrótszym możliwym łącznym czasie podróży i jak najmniejszej liczbie międzylądowań oraz przesiadek i najtańszego połączenia z uwzględnieniem obniżenia standardu lotu). First Class S.A. ma zapewnić też telefoniczną obsługę podróżnych (Call Center) 24h na dobę, siedem dni w tygodniu.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com