TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej
Wczoraj linie lotnicze OLT Express odwołały nagle wszystkie rejsy czarterowe. Ta decyzja zmieniała plany tych touroperatorów, którzy mieli zakontraktowane loty u tego przewoźnika. Jak sobie poradzili z tą sytuacją oraz jak wygląda "krajobraz" po upadku OLT?
reklama
Touroperator Rainbow Tours, z liniami OLT Express realizował trzy połączenia czarterowe, które odbywały się w piątki. Biuro ustaliło już alternatywny transport dla swoich klientów. Jak zapewnia Radomir Świderski, PR Manager Rainbow Tours, wszyscy turyści bez problemów wylecą na zaplanowane urlopy.
- Według mojej wiedzy linie OLT nie stanowiły większościowego udziału w działaniach czarterowych touroperatorów. Były raczej wykorzystywane w stopniu mniejszościowym, jako uzupełnienie. W naszym wypadku były to 3 połączenia na 110 realizowanych tygodniowo lotów czarterowych na które już w chwili obecnej udało nam się znaleźć alternatywę. Pozostała część organizatorów ma podobna sytuację. - powiedział Świderski.
Z kolei Alfa Star w sezonie lato 2012 współpracowało z OLT Express w zakresie lotów czarterowych na trasie Wrocław - Egipt. Rejsy odbywały się w każdą środę do Sharm El Sheikh oraz w każdy piątek do Hurghady. Kontrakt z OLT Express był zawarty na okres od czerwca do końca października 2012. W sumie na sezon letni do wszystkich destynacji z oferty Alfa Star zaplanowano 78 rejsów tygodniowo, z czego jedynie 2 rejsy z OLT Express.
- Współpracujemy z wieloma przewoźnikami czarterowymi. W przypadku linii lotniczych stosujemy politykę dywersyfikacji, która w tego typu sytuacjach pozwala nam na sprawną organizację lotów zastępczych - powiedziała Małgorzata Kozakowska, Dyrektor Marketingu Alfa Star.
- W przypadku dzisiejszego rejsu do Sharm El Sheikh zorganizowaliśmy rejs liniami Air Cairo. Różnica czasu miedzy planowanym wcześniej lotem OLT Express a zorganizowanym lotem zastępczym wynosi około dwóch godzin. Od wczoraj na stronie znajduje się aktualna godzina rejsu z Wrocławia do Shram El Sheikh. Informację zostały również wysłane do biur agencyjnych. Klienci indywidualni otrzymali informację telefoniczną. Mamy także potwierdzony rejs z Wrocławia do Hurghady oraz powrotny, który był planowany na 03.08.2012. Czekamy na ostateczną informacje od Air Cairo dotyczącą godzin lotów. - podsumowała Kozakowska.
Natomiast biuro podróży Ecco Holiday wyjaśnia, iż nie współpracuje bezpośrednio z tym przewoźnikiem a połączenia linią OLT Express realizowane są na rejsach pozyskiwanych od pośredników. - Planowaliśmy skorzystać z połączeń tego przewoźnika przy rezerwacji dla kilkudziesięciu klientów, co stanowi znikomą ilość w skali wszystkich rezerwacji w tym sezonie. Dotyczy to głównie rezerwacji założonych na wyloty w drugiej połowie sierpnia. Dla tych klientów zostały już zabezpieczone miejsca w samolotach innych przewoźników - mówi Aleksandra Olechnowicz, koordynator Projektów Public Relations.
- Przeprowadzona kilka miesięcy temu zmiana modelu operacyjnego, polegająca na organizacji przelotów na kilku typach połączeń z miejscami od różnych dostawców, uniezależniła nas od jednego przewoźnika czarterowego i ewentualnych problemów z tym związanych. Takie rozwiązanie daje nam możliwość bardzo elastycznego działania i szybkiej reakcji w sytuacji takiej, jak ta. Dzięki temu nasi klienci i kontrahenci nie są obarczeni ryzykiem, z jakim obecnie toczy walkę cała branża. - konkluduje Olechnowicz.
© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami