TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej
2013-10-24 - Przemysł spotkań rozwija się
Raport opublikowany niedawno przez ICCA "ICCA 50 statistics. A modern history of international associations Meetings: 1963-2012" pokazuje dynamiczny wzrost przemysłu spotkań w ostatnich latach.
reklama
ICCA (International Congress & Convention Association) stowarzyszeniem skupiającym ponad 1000 członków z 90 krajów na całym świecie. Członkami ICCA są hotele, centra konferencyjne, convention bureaux, PCO/DMC i inne podmioty związane z przemysłem spotkań.
Każdego roku ICCA publikuje raport statystyczny podsumowujący globalny przemysł spotkań w danym roku. Dane są zbierane głównie w oparciu o informacje dostarczane przez miejskie, regionalne i krajowe convention bureaux. Dokument, choć zawiera informacje odnośnie tylko spotkań stowarzyszeń (bez uwzględniania spotkań korporacji), jest wciąż ważnym wyznacznikiem kierunków rozwoju przemysłu spotkań.
W raporcie ICCA uwzględniane są wydarzenia spełniające trzy kryteria:
- spotkanie musi odbywać się regularnie,
- musi rotować pomiędzy min. 3 krajami,
- musi w nim wziąć udział min. 50 uczestników.
W tym roku, w związku z 50. leciem istnienia ICCA stowarzyszenie opublikowało specjalny dokument podsumowujący ostatnie pół wieku w przemyśle spotkań. Jak podkreślił we wstępie do raportu Martin Sirk, Prezes ICCA, analiza turystyki biznesowej w tak długim okresie czasie lepiej niż coroczne raporty oddaje dynamikę rozwoju branży.
Kilka wybranych danych z raportu ICCA:
- W latach 1963-2012 odbyły się 173 432 spotkania międzynarodowych stowarzyszeń
(co kolejne 10 lat liczba zarejestrowanych w bazie ICCA spotkań podwajała się)
- Przez ostatnie 50 lat Europa przyciągała największą liczbę spotkań międzynarodowych stowarzyszeń
(54% spotkań w latach 2008-2012 była zorganizowana w Europie, choć ostatnie raporty wyraźnie pokazują wzrost znaczenia Azji i Ameryki Łacińskiej)
- 84 683 936 delegatów wzięło udział w spotkaniach międzynarodowych stowarzyszeń w latach 1963-2012
(w tym 22 000 000 w latach 2008-2012 ze średnią liczbą 424 delegatów na spotkanie)
- Średnie wydatki delegata na spotkanie w latach 2008-2012 wyniosły 678,00 USD
(w latach 1993-1997 było to 440,00 USD)
- 56,4 mld USD - to łączna suma wydatków delegatów w latach 2008-2012
(18,8 mld USD w latach 1993-1997)
Nawet, jeżeli wziąć pod uwagę że powyższe dane dotyczą jedynie spotkań stowarzyszeń i nie obejmują spotkań korporacji, to wciąż liczby znaczące, świadczące o dynamicznym rozwoju branży w ostatnich kilkudziesięciu latach.
Badania statystyczne Gdańsk Convention Bureau / GOT
Od 2010 Gdańsk Convention Bureau/GOT prowadzi własne badania statystyczne. We współpracy z lokalną branżą - hotelami, centrami konferencyjnymi i innymi obiektami badana jest liczba zorganizowanych w Gdańsku i Regionie konferencji i innych spotkań, liczba uczestników, średni czas trwania spotkań i wiele innych.
W 2012 roku w Gdańsku i Regionie odbyło się ponad 5 000 spotkań o charakterze biznesowym, w których łącznie uczestniczyło ponad 44 000 uczestników z całego świata. Ten wynik pozwolił utrzymać miastu Gdańsk trzecią pozycję w Polsce - po Warszawie i Krakowie.
Gdańsk Convention Bureau/GOT zapowiada, że badania statystyczne będą kontynuowane również w roku 2013. We wrześniu autorzy opracowania zanotowali wzrost liczby podmiotów, które przekazały wypełnione ankiety statystyczne. Przedstawiciele GCB podkreślają, że aby raport był kompletny i przedstawiał wiarygodny obraz przemysłu spotkań w Gdańsku i Regionie potrzebne jest większe zaangażowanie lokalnej branży.
Wróć do strony głównej
Pełna wersja
© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami