TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej
Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego w Warszawie poinformował, że 7 lutego 2014 r. została wydana dyspozycja wypłaty ze środków z umów gwarancji ubezpieczeniowych turystycznych nr GT 101/2011 z 15 września 2011 r. oraz GT 23/2012 z 21 lutego 2012 r. wystawionych na rzecz Sky Club Sp. z o.o.
reklama
Towarzystwo Ubezpieczeń Europa S.A. zadeklarowało, że zrealizuje przelewy w ciągu 7 dni od dnia otrzymania dyspozycji wypłaty, a następnie pisemnie poinformuje klientów o wypłatach środków.
Zgodnie z zapisami umów gwarancji, gwarant dokonuje wypłat należnych kwot bezpośrednio poszkodowanym klientom w terminie nie dłuższym niż 30 dni od dnia otrzymania dyspozycji wypłaty środków.
Jak pisaliśmy w aktualności Podział gwarancji dla klientów Sky Clubu dobiega końca klienci, którzy wykupili imprezę pomiędzy 15 wrześniem 2011 r., a 20 lutym 2012 r. otrzymają zwrot około 38 proc. poniesionych kosztów. Ci, którzy wykupili imprezę po 21 lutym 2012 r., a więc w okresie kiedy biuro posiadało dwie gwarancje dostaną około 70 proc.
Zgodnie z unijną dyrektywą 90/314 klienci upadłego biura mają prawo do pełnego zwrotu poniesionych kosztów. Zatem 7200 poszkodowanych klientów Sky Clubu może pozwać państwo polskie za nienależytą implementację dyrektywy i jak pokazuje orzecznictwo, nie będą bez szans w procesie. O podobnym przypadku pisaliśmy w aktualności Klienci biur pozywają Skarb Państwa
© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami