TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2013-08-28 - Problemy z opłatami przy rezerwacji biletów

Ryanair liczy za bilet więcej niż podaje na niż podaje na stronie? Okazuje się, że zdarzały się takie przypadki. Bilety na stronie przewoźnika były droższe niż podano, ponieważ Ryanair stosował podwójne przewalutowanie dla posiadaczy kart debetowych Visa.

reklama


O całej sprawie poinformował portal lotniczy Fly4free. Kiedy jedna z jego użytkowniczek zakupiła bilet, po sprawdzeniu stanu konta okazało się, że zapłaciła za niego więcej niż wskazano na stronie. Okazało się, że choć na stronie cena była podana w złotówkach, jej kartę obciążono w euro.

W trakcie dokonywania płatności waluta została dwukrotnie przeliczona, najpierw ze złotówek na euro, a potem z powrotem na złote. ""Cały proces rezerwacji podliczany był w złotówkach. Ostatecznie przy wpisaniu danych karty wyszła cena 652 zł. W mailowym potwierdzeniu przyszło też przeliczenie na euro po kursie kupna i wyszło coś ok 164 euro. Z konta natomiast pobrano 712 zł. Dlaczego? Ponieważ pobrano kwotę w euro (164 euro), a bank przeliczył to na złotówki, ale już po kursie sprzedaży" - podaje portal Fly4free.

Ryanair wydał w tej sprawie komunikat o treści: " "Firma Visa potwierdziła, że karty te zostały błędnie wydane przez banki jako karty walutowe euro. Ryanair radzi poszkodowanym pasażerem, aby się skontaktowały z bankami, które karty wydały".

Specjaliści z Fly4free.pl radzą, aby podczas płatności kartą debetową Visa kliknąć na link "więcej informacji" i ręcznie zaznaczyć opcję, iż nie zgadzamy się na kursem wymiany walut i chcemy aby karta płatnicza została obciążona w złotówkach.

Problem ten zaobserwowano wyłącznie przy płatnościach kartą debetową Visa. W przypadku kart Mastercard, ani kart kredytowych Visa nie zaobserwowano problemów z podwójnym przewalutowaniem.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com