TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2013-04-30 - Jak spędzamy majówkę?

Trwa przedłużony majowy weekend. Dokąd jeździmy? Co zmieniło się w porównaniu z rokiem poprzednim?

reklama


Replise Poland przygotowało raport dotyczący treści publikowanych na temat majówki w roku 2012 i 2013. Dzięki badaniu uzyskano porównawcze insighty odnoszące się do kierunków destynacji, przewidywanych sposobów spędzania wolnego czasu, osób, które towarzyszą nam w trakcie urlopu oraz kanałów, jakimi internauci posługują się planując czas wolny.

Zestawienie obejmowało wyłącznie informacje na temat konkretnych planów internautów, związanych z czynnościami wykonywanymi w okresie weekendu majowego. W 2012 opublikowano 8029 treści, a w 2013 aż 11850, co daje ponad 45% wzrost aktywności użytkowników.

Jak mówimy o majówce?
Zarówno w poprzednim, jak i bieżącym roku, najczęstszym kanałem komunikacji był Facebook: w 2012 roku 61,9% użytkowników publikowało treści za jego pośrednictwem, natomiast w 2013 roku 58,3% ze wszystkich internautów. Jednocześnie odnotowano zmianę w popularności innych użytkowanych kanałów - w 2013 roku liczba osób korzystających z for internetowych zmniejszyła się (2012 - 16,7%, 2013 - 11%), natomiast liczba użytkowników korzystających z Twittera podwoiła się (2012 - 9,2%, 2013 - 18,8%).

Majówkę planujemy dużo wcześniej
Internauci zaczęli snuć intensywne plany związane z wyjazdem majówkowym już na początku kwietnia, wypowiadając się na temat chęci odpoczynku. W kolejnym tygodniu, około 12 kwietnia, pojawiło się najwięcej ofert zagranicznych wyjazdów Last Minute oraz komentarzy użytkowników odnośnie do wykupionych wczasów. Wraz z nadejściem ocieplenia, tematy majówkowe zyskały na popularności - w drugiej połowie miesiąca internauci podkreślali niecierpliwe wyczekiwanie urlopu, najczęściej za pośrednictwem serwisu facebook.com.

Urlop - ciągle w gronie najbliższych
Badania pokazały, że czas wolny chcemy spędzać w sprawdzonym towarzystwie. W 2013 roku ponad 40% badanych internautów zaplanowało swój urlop w gronie rodzinnym (w 2012 roku 32,1%). Niewiele mniej, bo ponad 37% użytkowników, publikujących treści związane z tematem, chciałoby spędzić majówkę wspólnie z przyjaciółmi oraz znajomymi (w 2012 roku 49,1%,). Dużo mniej internautów poszukiwało osób towarzyszących poprzez media społecznościowe - było to jedynie 5% użytkowników.

Na co zwracać uwagę: destynację czy aktywności?
Na podstawie analizowanych wypowiedzi, zauważono wyraźną tendencję internautów związaną ze sposobem spędzania czasu w trakcie majówki. W 2013 roku internauci nie wskazywali konkretnych destynacji urlopowych. Większą wagę przywiązywali nie do miejsca odpoczynku, ale do formy spędzania wolnego czasu i osób, które będą im towarzyszyć. Mniejszą popularnością niż w ubiegłym roku cieszyły się wyjazdy zagraniczne, ale w dalszym ciągu internauci najczęściej wspominali o pewnych wypadach poza granice kraju - wybierali wycieczki do Hiszpanii, Włoch, Chorwacji oraz Niemiec. Jednocześnie w porównaniu z 2012 rokiem wzrosła liczba osób, które decydowały się spędzić urlop poza miejscem zamieszkania - z 60,2% do 65,3%. Dużym zainteresowaniem cieszyły się zarówno wycieczki zagraniczne, jak i po Polsce. Internauci polecali sobie również ulubione i sprawdzone miejsca pobytu - najczęściej rekomendując miasta i pensjonaty najlepsze na majówkowy urlop.

Plany internautów koncentrowały się także wokół pomysłów na spędzenie majówki w miejscu zamieszkania - w 2013 roku użytkownicy wyróżniali więcej możliwości spędzania weekendu majowego niż w roku poprzednim. Większość badanych postawiła na aktywne wykorzystanie wolnego czasu: grill ze znajomymi, uczestnictwo w imprezach, czytanie książek, a nawet udział w koncertach.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com