TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2012-07-18 - Zarząd Sky Club informuje...

Wczoraj w Warszawie odbyła się konferencja prasowa, podczas której Zarząd Sky Club Sp. z o.o. podsumował swoje dotychczasowe działania związane z koniecznością złożenia przez spółkę wniosku o upadłość, jak również poinformował wszystkich o swojej bieżącej sytuacji.

reklama


We wtorek do kraju powrócili ostatni turyści, którzy wyjechali na wycieczki z biurem podróży Sky Club. Spośród grupy ponad 4,7 tysiąca osób ponad 30% miało skrócony pobyt, a około 70% dokończyło urlop w terminie. Tymczasem na dzień 3 lipca 2012 r. saldo hoteli, z którymi Sky Club współpracował, wykazywało nadpłatę w wysokości ponad 5 milionów złotych. Wynika stąd, iż duża część turystów, których sprowadzono wcześniej do kraju, mogła dokończyć wakacje w zaplanowanym terminie - chwalił się podczas konferencji touroperator.

Zdaniem Zarządu, po złożeniu wniosku o upadłość przez Sky Club, nerwowa atmosfera towarzysząca przekazom medialnym była z jedną z przyczyn, dla których m.in. hotelarze w krajach północnej Afryki wykwaterowywali turystów z hoteli opłaconych przez touroperatora. Natomiast bezrefleksyjne pozbawianie spółki wiarygodności w oczach opinii publicznej zaszkodziło wielu polskim turystom, którzy w innej sytuacji mogliby dokończyć swoje wakacje bez przeszkód - ocenił zarząd.

Zarząd podkreślił, iż brak właściwych procedur wpłynął również na zwiększenie kosztów sprowadzenia klientów do kraju, co z kolei pomniejszy pulę środków przeznaczonych na wypłaty zwrotów dla klientów.

Sky Club poinformował również, iż posiada duże wierzytelności u wielu podmiotów, w tym u samych kontrahentów hotelowych na kwotę ponad 5 mln PLN, które będą sukcesywnie windykowane w celu późniejszego zaspokojenia żądań klientów. - Po wstępnej analizie sytuacji finansowej spółki jesteśmy przekonani, że starczy środków, aby zwrócić wszystkim klientom wpłacone przez nich pieniądze - powiedziała Agnieszka Dral, Członek Zarządu Sky Club.

Według mazowieckiego urzędu marszałkowskiego koszty powrotów klientów touroperatora wynoszą już ponad 4 mln zł. Natomiast do urzędu wpłynęło około 3,6 tys. wniosków o odszkodowania. To zapewne nie koniec, gdyż termin składania wniosków upływa 16 września 2013 roku. Oznacza to jedno: poszkodowani turyści mają jeszcze czas, aby upomnieć się o "swoje".



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com