TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2014-06-25 - Travelport przejmuje Hotelzon

Travelport poinformowaÅ‚ o przejÄ™ciu firmy Hotelzon od jej poprzedniego wÅ‚aÅ›ciciela — Esy Karppinena.

reklama


Hotelzon jest jednym z dostawców technologii sÅ‚użącej do dystrybucji usÅ‚ug hotelowych dla klientów biznesowych (B2B). Wartość transakcji nie zostaÅ‚a podana do wiadomoÅ›ci publicznej. Travelport dokonaÅ‚ tej inwestycji w ramach swojej strategii, której celem jest przebudowa i wzmocnienie oferty rezerwacji hotelowych skierowanej do klientów biznesowych oraz organizatorów podróży sÅ‚użbowych. PrzejÄ™cie to wspomoże także dziaÅ‚ania firmy Travelport zmierzajÄ…ce do uÅ‚atwienia rezerwacji hotelowych osobom podróżujÄ…cym sÅ‚użbowo.

W ostatnich latach Travelport koncentrowaÅ‚ siÄ™ na rozwoju swojej oferty "Beyond Air", w której skÅ‚ad wchodzÄ… rezerwacje hotelowe, wynajem samochodów oraz obsÅ‚uga pÅ‚atnoÅ›ci. Jest to podyktowane potencjaÅ‚em rozwojowym tych sektorów dziaÅ‚alnoÅ›ci oraz zapotrzebowaniem zgÅ‚aszanym przez korporacje, operatorów hoteli i klientów biur podróży. Wartość rezerwacji hotelowych na caÅ‚ym Å›wiecie ma wedÅ‚ug prognoz rosnąć w tempie 6% rocznie, czyli z 480 mld USD w roku 2013 do 600 mld USD w roku 2017. Branża hotelowa pozostaje jednak w stanie dużego rozdrobnienia — dziesięć najwiÄ™kszych sieci hotelarskich ma poniżej 20% udziałów w przychodach z rezerwacji pokoi hotelowych we wszystkich regionach poza AmerykÄ… PółnocnÄ…, Bliskim Wschodem, AfrykÄ… oraz AustraliÄ… i NowÄ… ZelandiÄ….

Przez organizatorów podróży sÅ‚użbowych przechodzi zaledwie 30-50% korporacyjnych rezerwacji hotelowych, co oznacza, że bardzo duża liczba rezerwacji jest wciąż dokonywana bezpoÅ›rednio przez podróżnych. PrzejÄ™cie firmy Hotelzon pozwoli korporacjom i biurom podróży korzystajÄ…cym z usÅ‚ug firmy Travelport na dostÄ™p do wiodÄ…cego w swojej klasie narzÄ™dzia rezerwacji z rozbudowanÄ…, niezależnÄ… bazÄ… informacji o hotelach. RozwiÄ…zanie firmy Hotelzon sprawdza siÄ™ również wówczas, gdy rezerwacja hotelowa nie jest jedynie dodatkiem do biletów lotniczych. Jest to szczególnie istotne w przypadku Europy kontynentalnej, gdzie wiele podróży sÅ‚użbowych odbywa siÄ™ w granicach rodzimego kraju osoby podróżujÄ…cej lub ogranicza siÄ™ do paÅ„stw sÄ…siednich, przez co częściej wybierane sÄ… podróże pociÄ…giem lub samochodem niż samolotem.

Firma Hotelzon bÄ™dzie kontynuować dziaÅ‚alność pod wÅ‚asnÄ… markÄ…, a na jej czele pozostanie obecny dyrektor generalny Jani Kaskinen. Jego zwierzchnikiem bÄ™dzie Niklas Andréen kierujÄ…cy globalnÄ… dziaÅ‚alnoÅ›ciÄ… firmy Travelport w sektorze usÅ‚ug hotelarskich, wynajmu samochodów oraz reklamy.

PrzejÄ™cie Hotelzon stanowi dla firmy Travelport doskonaÅ‚e uzupeÅ‚nienie i zarazem wzmocnienie jej aktualnej oferty rezerwacji hotelowych, przeznaczonej dla klientów biznesowych i organizatorów podróży sÅ‚użbowych. DziÄ™ki tej fuzji oferta hotelowa na platformach obu firm zostanie rozbudowana. Platforma usÅ‚ug turystycznych Travel Commerce Platform wzbogaci siÄ™ o 30 000 obiektów hotelowych, w tym, co istotne, o nowe sieci hotelarskie w Europie, które do tej pory nie byÅ‚y dostÄ™pne w ofercie firmy. Z drugiej strony biura podróży i klienci biznesowi korzystajÄ…cy z usÅ‚ug firmy Hotelzon zyskajÄ… dostÄ™p do caÅ‚ej oferty hotelowej Travelport.

Nowoczesna, wiodÄ…ca w branży technologia, Å‚Ä…cznie ze stworzonym przez firmÄ™ Hotelzon narzÄ™dziem do samodzielnej rezerwacji hoteli przez klientów biznesowych. Nowe funkcje pozwolÄ… firmie Travelport skuteczniej zaspokajać rosnÄ…ce potrzeby nie tylko klientów biznesowych, którzy stanowiÄ… coraz ważniejszy segment branży turystycznej, lecz także głównych partnerów spoÅ›ród organizatorów podróży sÅ‚użbowych.

WiodÄ…ce w swojej klasie funkcje ekstranetowe, umożliwiajÄ…ce zarówno biurom podróży, jak i osobom zarzÄ…dzajÄ…cym podróżami sÅ‚użbowymi korzystanie z oferty niezależnych hoteli z uwzglÄ™dnieniem ich indywidualnych stawek wynegocjowanych z tymi hotelami. Bogate doÅ›wiadczenie i kompetencje zwiÄ…zane z hotelami i podróżami sÅ‚użbowymi kadry zarzÄ…dzajÄ…cej firmy Hotelzon oraz uzdolniony zespół programistów tworzÄ…cych aplikacje zwiÄ…zane z dokonywaniem rezerwacji.
Szersza wiedza na temat zachowaÅ„ zwiÄ…zanych z rezerwowaniem hoteli, w tym potrzeb współczesnych nabywców i osób podróżujÄ…cych sÅ‚użbowo, zwÅ‚aszcza w przypadku dokonywania rezerwacji niezwiÄ…zanych z zakupem biletu lotniczego.

Gordon Wilson, prezes i dyrektor generalny firmy Travelport jest zadowolony z poÅ‚Ä…czenia przedsiÄ™biorstw. "To przejÄ™cie jest elementem naszego strategicznego planu przeksztaÅ‚cenia branży turystycznej, głównie poprzez rozwój w sektorach hotelarskim oraz podróży sÅ‚użbowych. Firma Hotelzon wpisuje siÄ™ w wizjÄ™ ‘Beyond Air’, doskonale dopeÅ‚niajÄ…c naszÄ… dotychczasowÄ… ofertÄ™ dużych, globalnych sieci hotelarskich, które sukcesywnie doÅ‚Ä…czamy do naszego systemu poprzez bezpoÅ›redniÄ… integracjÄ™ przy użyciu plików XML, a także funkcji gromadzenia najlepszych cen w naszym portalu ‘Rooms and More’ z możliwoÅ›ciÄ… przeprowadzania zÅ‚ożonych metawyszukiwaÅ„. Technologia firmy Hotelzon pozwoli nam zaoferować klientom korporacyjnym niskie, indywidualnie wynegocjowane ceny i inne elementy ofert niezależnych hoteli, a także zapewnić naszym partnerom organizujÄ…cym podróże sÅ‚użbowe wiÄ™ksze możliwoÅ›ci pod wzglÄ™dem dystrybucji rezerwacji hotelowych." - powiedziaÅ‚.

Z kolei Jani Kaskinen, dyrektor generalny firmy Hotelzon jest pewien, że już niedÅ‚ugo firma bÄ™dzie czerpać korzyÅ›ci. "JesteÅ›my przekonani, że bardzo skorzystamy na strategicznym nastawieniu firmy Travelport oraz jej inwestycjach w sektorach hotelarskim i podróży sÅ‚użbowych. To z kolei umożliwi nam dalsze udoskonalanie naszych produktów i usÅ‚ug, a także zaoferowanie naszym klientom wiÄ™kszej liczby miÄ™dzynarodowych rezerwacji hotelowych. Na transakcji tej skorzystajÄ… również wÅ‚aÅ›ciciele niezależnych hoteli, którzy oferujÄ… swoje usÅ‚ugi za naszym poÅ›rednictwem, ponieważ ich oferty dotrÄ… do zdecydowanie wiÄ™kszej liczby klientów korzystajÄ…cych z globalnych rozwiÄ…zaÅ„ firmy Travelport" - skomentowaÅ‚.

Natomiast Esa Karppinen, prezes zarzÄ…du Berling Capital Ltd. uważa, że oddanie firmy silniejszemu przedsiÄ™biorstwu wzmocni jego możliwoÅ›ci. "ByÅ‚em wÅ‚aÅ›cicielem firmy Hotelzon przez 28 lat. W tym czasie obserwowaÅ‚em rozwój firmy, która zyskaÅ‚a miÄ™dzynarodowe uznanie. Teraz uznaÅ‚em, że w celu zapewnienia dalszego wzrostu firmy konieczne jest przekazanie jej silnemu graczowi na tym rynku, jakim z pewnoÅ›ciÄ… jest Travelport. Nowy wÅ‚aÅ›ciciel ma ogromne możliwoÅ›ci i jestem przekonany, że zagwarantuje firmie Hotelzon dalszy pomyÅ›lny rozwój. PragnÄ™ w tym miejscu zÅ‚ożyć wszystkim pracownikom firmy Hotelzon najszczersze życzenia wielu sukcesów na kolejnym etapie ich biznesowego rozwoju." - wyjaÅ›niÅ‚.

PrzejÄ™cie firmy Hotelzon jest kolejnÄ… inwestycjÄ… firmy Travelport w ramach strategii "Beyond Air". WczeÅ›niejsze przejÄ™cia objęły m.in. nabycie w roku 2010 serwisu Sprice.com, co umożliwiÅ‚o uruchomienie portalu Travelport Rooms and More, czyli systemu dokonywania rezerwacji B2B koncentrujÄ…cego siÄ™ na podróżach wypoczynkowych.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com