TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej
Podwarszawski port lotniczy w Modlinie co prawda odprawia pasażerów już od niespełna miesiąca, ale trudno mówić na razie o sukcesie. Jak mówią przedstawiciele portu - lotnisko jeszcze nie zarabia. Według wstępnych szacunków muszą upłynąć minimum trzy lata.
reklama
Piotr Okienczyc, prezes modlińskiego lotniska przyznał, że obecnie największym problemem organizacyjnym jest znalezienie wykwalifikowanych pracowników do kontroli bezpieczeństwa pasażerów, bagaży i ładunków. Warto przypomnieć, że do niedawna kontrolę taką wykonywała Straż Graniczna. Obecnie nowe przepisy mówią, by te zadania przejął zarządzający lotniskiem, który może powierzyć je własnej Służbie Ochrony Lotniska lub firmie zewnętrznej.
W pierwszym miesiącu działania lotnisko obsłużyło ponad 160 tysięcy pasażerów. Ogółem zrealizowano ponad 1100 operacji.
© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami