TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej
Amerykańska organizacja konsumencka CSPI zamierza pozwać sieć restauracji McDonald's przez dołączanie do zestawów Happy Meal zabawek, które wabią dzieci.
reklama
Zdaniem wnioskodawców - Kuszenie zabawkami jest nieuczciwe i podstępne zarówno w stosunku do dzieci, które nie rozumieją reguł reklamy, jak i do ich rodziców, którzy muszą znosić natarczywe zachowania swoich pociech.
Zdaniem rzecznika McDonald's Williama Whitma'a oskarżenia CSPI dają fałszywy obraz wysiłku, który sieć wkłada w sprzedaż zdrowszego jedzenia i bezpiecznych zabawek. Jego zdaniem zabawki są tylko częścią zabawy i rodzinnego spędzania czasu w McDonald's.
Zgodnie z wynikami badań opublikowanymi w piśmie "Pediatrics", dzieci w wieku od 4 do 6 lat znacznie bardziej wolą przekąski w opakowaniach, na których widnieją popularne postaci z filmów. Podobnego efektu nie osiągnięto jednak umieszczając w takich opakowaniach marchewki. Tanie i wysokokaloryczne posiłki serwowane w fast foodach są jednym z głównych przyczyn epidemii otyłości. Każdy z zestawów Happy Meal zawiera od 450 do 700 kalorii, czyli ok. jedną trzecią rekomendowanego dziennego spożycia kalorii przez dzieci w wieku od 4 do 8 lat.
© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami