TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2012-11-29 - Bezpłatny system rezerwacji dla małych hoteli

Internetowy system rezerwacji pokoi (booking engine) przestał być domeną dużych hoteli. Do tej pory właściciele mniejszych hoteli oraz pensjonatów, często natrafiali na barierę w postaci wysokich kosztów wdrożenia i utrzymania tego typu systemu. Sytuacja na rynku zmieniła się diametralnie gdy firma ResGo udostępniła swój system rezerwacji bezpłatnie.

reklama


System rezerwacji ResGo.pl dystrybuowany jest w modelu SaaS, co oznacza że właściciel hotelu kupuje działające rozwiązanie o określonej funkcjonalności w formie usługi. Dzięki temu uzyskuje dostęp do najnowszych technologii informatycznych bez długotrwałych wdrożeń i dużych inwestycji. Powyższe rozwiązanie zapewnia także bezpłatne aktualizacje i dostęp do wszystkich nowych funkcjonalności pojawiających się w systemie. Booking engine w takiej formie eliminuje potrzebę instalacji i uruchamiania programu na komputerze recepcji, ponieważ aplikacja jest przechowywana i udostępniana poprzez Internet.

Utworzenie konta na stronie ResGo.pl jest bezpłatne i od razu po rejestracji umożliwia:
- sprawdzenie przez klienta na stronie www dostępności i ceny pokoi wraz z możliwością rezerwacji, uwzględniając przy tym usługi dodatkowe i promocje organizowane przez hotel
- publikowanie ofert specjalnych, last minute i pakietów pobytowych na własnej stronie www
- przyjmowanie rezerwacji potwierdzonych wpłatą zaliczki kartą kredytową lub szybkim przelewem (DotPay)
- automatyczne generowanie potwierdzeń przyjęcia rezerwacji oraz przypominanie o zaległych płatnościach
- błyskawiczną integrację systemu ze stroną www hotelu (osadzanie gotowych, przygotowanych widgetów)
- podgląd dostępności pokoi w formie przejrzystego grafiku

Dla bardziej wymagających klientów, ResGo.pl udostępnia swój system w płatnych pakietach, w których oferuje dodatkowe funkcjonalności. Koszt abonamentu w pakiecie Premium to 39 zł miesięcznie, co nie wydaje się być wygórowaną kwotą biorąc pod uwagę usprawnienie pracy recepcji i możliwość przyciągnięcia nowych klientów poprzez atrakcyjną formę prezentacji oferty na stronie www.

Czy bezpłatny system rezerwacji ResGo zapoczątkuje masowe unowocześnianie i informatyzacja procesów rezerwacji na stronach pensjonatów i hoteli? Tego jeszcze nie wiemy, ale minimalizacja kosztów tego typu usług na pewno ułatwi mniejszym obiektom konkurowanie z dużymi sieciami hotelowymi, udostępniając tym samym swoim klientom wygodną metodę rezerwacji pokoi przez 24 godziny na dobę.

Patrząc na tą ofertę można stwierdzić, że jest to idealne rozwiązanie dla hoteli posiadających na swojej stronie zwykły formularz zapytań, z którego klienci w obawie o długi czas odpowiedzi korzystają coraz rzadziej. Jak również dla tych którzy ze swojej strony odsyłają klienta do zewnętrznych portali/systemów rezerwacji, które oprócz wysokich prowizji od sprzedaży (często jednorazowo przewyższających roczny koszt abonamentu w ResGo.pl), w przypadku nie znalezienia wolnego pokoju w szukanym terminie, zamiast proponować inny okres, proponują konkurencyjny hotel w pobliżu.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com