TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2012-06-25 - Polska branża turystyczna stawia na Holandię?

W 2012 roku Polska Organizacja Turystyczna otrzymała 20 mln zł dofinansowania z Unii Europejskiej. Pieniądze mają zostać przeznaczone na działania w ramach projektu "Promujmy Polskę Razem". Będziemy promować się w Danii, Szwecji, Belgii, a głównie w Holandii.

reklama


Badania TNS OBOP wykonane w 2009 roku dowiodły, że Holendrzy wiedzą o Polsce niewiele. 82 procent ankietowanych nie umiało nic powiedzieć o naszym kraju, ani wskazać jakiejś atrakcji turystycznej. Polska uchodzi dla Holendrów za kraj egzotyczny i może wzbudzać ich zainteresowanie, z drugiej jednak strony jesteśmy kojarzeni przez 30 procent respondentów z pracującymi na czarno imigrantami. Wykonane w 2011 roku badanie TNS OBOP pokazało, że 85 procent turystów, którzy przyjechali do Polski w roku 2011 oceniło pozytywnie odbytą wizytę. Ankietowani przyznali, że spodziewali się gorszych warunków i byli mile zaskoczeni. POT opierając się na tych badaniach uznał, że Polska musi postarać się o zmianę swojego wizerunku w oczach Holendrów wykorzystując przy tym naszą egzotyczność.

Holenderskie media nie ustawały na początku Euro 2012 w podawaniu ostrych informacji na temat polskiego rasizmu, który ujawnił się u kibiców z Polski w stosunku do czarnoskórych zawodników reprezentacji Holandii. Z drugiej strony, jeden z największych holenderskich dzienników "Volkskrant" postanowił zdementować te plotki. Dzięki projektowi "Promujmy Polskę Razem" mamy szansę pokazać się z lepszej strony.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com