TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej
Polacy rzadko piją piwo w pubach i restauracjach. Z raportu Brewers of Europe wynika, że na Starym Kontynencie rzadziej robią to tylko Litwini, Łotysze i Estończycy.
reklama
Domowa konsumpcja wygrywa z gastronomiczną nie tylko ze względów oszczędnościowych, ale też często z powodu zbyt mało atrakcyjnej oferty lokali. Kompania Piwowarska podjęła działania, które mają to zmienić, i postanowiła rozśpiewać puby.
Podczas gdy w weekendy frekwencja w polskich pubach jest przyzwoita, w pozostałe dni tygodnia liczba klientów mocno spada.
"Długo zastanawialiśmy się, co zrobić, by przyciągnąć klientów do pubów nie tylko w weekendy. Pomysł wspólnego śpiewania zrodził się latem tego roku. Grupa naszych pracowników śpiewała przy gitarze w pubie przy plaży. Z czasem zaczęli do nich dołączać inni, lokal zapełnił się do ostatniego miejsca i rozkręciła się niesamowita impreza. W pubach obok było pusto" - wspomina Grzegorz Drob, kierownik kanału sprzedaży w Kompanii Piwowarskiej.
Eksperyment ze wspólnym śpiewaniem zachęcił spółkę do zorganizowania cyklicznych imprez ze śpiewem i piwem w rolach głównych - Tyskie w rozśpiewanym Gronie. Zaangażowano kapelę, która ma w repertuarze największe polskie i zagraniczne szlagiery - od "Małgośki" Maryli Rodowicz po "Laylę" Erica Claptona. Wydano 900 śpiewników, które udostępniono konsumentom w lokalach. W połowie sierpnia ruszył cykl biesiad, który objął 58punktów gastronomicznych ze Śląska i okolic. W kameralnych koncertach wzięło udział ponad 2500 konsumentów. Koncerty odbywały się od wtorku do niedzieli, tak by zachęcić konsumentów do odwiedzania lokali nie tylko w dni największej frekwencji. Informowały o tym ulotki, plakaty i standy.
Gastronomowie szacują, że w trakcie imprez organizowanych przez Kompanię Piwowarską frekwencja i konsumpcja były o 50% wyższe niż w czasie normalnego funkcjonowania lokalu, bez atrakcji wpostaci koncertu. W jeden wieczór sprzedawano tyle piwa, ile normalnie w ciągu 2-3 dni.
Seria rozśpiewanych spotkań przy Tyskim w lokalach Śląska i okolic zakończyła się pod koniec października. Akcja dała na tyle dobre efekty, że przedstawiciele Kompanii Piwowarskiej chcą podobne spotkania organizować w przyszłości również w innych regionach kraju.
© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami