TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2013-05-16 - Quo Vadis Travelplanet?

Zmiany, które miały miejsce w Travelplanet w marcu nie przyniosły pożądanych rezultatów. Podsumowując pierwszy kwartał 2013 swojej działalności, spółka odnotowała 18-proc. spadek przychodów. Łącznie przychody w I kwartale 2013 wyniosły 4,1 mln złotych.

reklama


Strata z tytułu działalności gospodarczej spółki pogłębiła się. W I kwartale 2013 wyniosła 1 mln 371 tys. złotych, podczas gdy w analogicznym okresie rok wcześniej osiągnęła minimalną kwotę 142 tys. złotych.

Spółka po raz kolejny obniżyła swoje koszty działalności, które spadły o 8% w porównaniu do analogicznego okresu w ubiegłym roku.

O zmianach w radzie nadzorczej i najsłabszej od lat wycenie spółki pisaliśmy w artykule Travelplanet pod lupą?

Pierwszy kwartał był słabszy niż rok temu. Zwłaszcza w styczniu odczuliśmy zmniejszony popyt na wyjazdy turystyczne. Końcówka kwartału pokazała rosnący popyt, ale nie udało się nam uzyskać dodatniej dynamiki całego kwartału. Skutecznie udało się nam uruchomić nowe portale do sprzedaży biletów lotniczych i miejsc hotelowych. Te nowe projekty wraz z rosnącym popytem stanowią dobry prognostyk na następne okresy. - powiedział Jerzy Krawczyk, prezes zarządu Travelplanet.pl.

Spółka konsekwentnie obniża koszty własne. Miniony kwartał również przyniósł nam kolejny spadek kosztów w stosunku do zeszłego roku. - dodała Bożena Garbińska, dyrektor ds. finansowych.

Spółka w trakcie 2012 roku zmniejszyła koszty ogólnego zarządu o 8% proc. tj. z 848 tys. zł w 2012 do 794 tys. zł w pierwszym kwartale 2012.

W naszej branży kluczowym dla wyniku całego roku jest okres trzeciego kwartału. Inwestycje w obszarze nowych portali jak również systemów wsparcia sprzedaży pozwoliły nam się bardzo dobrze przygotować do nadchodzącego sezonu. Aktualnie obserwujemy mocny wzrost popytu na rynku co powinno się dla nas przełożyć na uzyskanie dużo lepszych wyników na przestrzeni całego roku. Oczekuję, iż rok 2013, mimo słabszego otwarcia, będzie na nas rokiem, w którym zwiększymy dynamikę przychodów utrzymując w ryzach nasze koszty działalności operacyjnej. Głównymi kołami zamachowymi naszego wzrostu w 2013 będzie innowacyjny portal oferujący bilety lotnicze - uruchomiony w pierwszym kwartale 2013, nowy serwis dedykowany sprzedaży miejsc hotelowych oraz wprowadzenie istotnych ulepszeń do naszego głównego serwisu sprzedażowego dedykowanego oferowaniu wycieczek turystycznych. W drugim i trzecim kwartale wprowadzimy kilka nowych pomysłów marketingowo sprzedażowych. Planujemy również dynamicznie rozwijać sprzedaż poprzez sieć franczyzobiorców. - zapowiedział Jerzy Krawczyk.

Pełen raport dostępny poniżej:


Możesz także pobrać plik: turinfo_20130516_q1_2013_raport_kwartalny_travelplanet_201305150011759753.pdf



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com