TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2013-03-04 - Szkodliwe opary w samolotach - piloci bezsilni

Pod koniec lata 2012 roku omal nie doszło do katastrofy lotniczej. Piloci samolotu Germanwings poczuli silne mdłości i ostatkiem sił bezpiecznie posadzili samolot na płycie lotniska Kolonia-Bonn. Ekspertyza wykazała, że nudności spowodowało rozprzestrzenienie się toksycznych substancji w kabinie pilotów.

reklama


Od lat świeże powietrze pobierane przez silniki zasila m.in. klimatyzację w kokpicie i kabinie pasażerskiej w odrzutowych samolotach pasażerskich. To przetestowany i w miarę tani system. Według producentów, działa bezbłędnie gdy wszystkie parametry ze sobą współgrają. Wadliwe działanie systemu może spowodować zmieszanie się oparów olejów silnikowych.

Główny pilot Lufthansy, Werner Knorr twierdzi, że Europejska Agencja Bezpieczeństwa Lotniczego, uznała aktualne dane i raporty za niewystarczające do wprowadzenia zmian w regulacjach ustawowych.

Niemiecka organizacja reprezentująca personel lotniczy (UFO) otrzymuje co miesiąc około 20 raportów związanych z przedostawaniem się szkodliwych substancji do wnętrza kokpitów podczas startów i lądowań.

W niemieckich liniach lotniczych zanotowano niemal 30 przypadków konsekwencji zdrowotnych, wywołanych wdychaniem oparów w kabinach samolotów. Istnieje lista ponad 300 substancji, które mogą przedostawać się do środka samolotu. Niektóre zostały uznane za toksyczne.

Austriacka europosłanka Eva Lichtenberger, naciska na Agencję Bezpieczeństwa Lotniczego w celu otrzymania dokładniejszych danych na temat zdarzeń ze skażeniem powietrza w kabinach. Sama przyznaje, że zagadnienia dotyczące ochrony praw pracowniczych i zdrowia w miejscu pracy leżą w gestii poszczególnych państw członkowskich.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com