TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej
Wzdłuż szlaków turystycznych Warmii i Mazur postawiono ponad 700 znaków oraz kilkadziesiąt tablic informacyjnych. Projekt został sfinansowany ze środków unijnych. Trasy mają łącznie 890 km długości.
reklama
Podsumowano wyniki regionalnego projektu rozwoju informacji turystycznej, w którym wzięło udział 19 powiatów. Unijne dofinansowanie wyniosło 990 tysięcy zł. Dzięki dotacji wytyczono i oznakowano 890 km szlaków samochodowych.
Tablice informują kierowców o znajdujących się nieopodal zabytkach, miejscach wartych odwiedzenia, a także bazie noclegowo-gastronomicznej. Przy drogach krajowych ustawiono łącznie 710 znaków i 51 billboardów.
Inwestycja ma wypromować cztery "markowe produkty" turystyczne regionu: Pętlę Grunwaldzką, która łączy pole bitwy oraz ważne historycznie miasta, Szlak Kopernikowski, Szlak Kanału Elbląskiego (prezentujący zabytki inżynieryjne), a także Szlak Fortyfikacji Mazurskich, który przebiega przez twierdzę Boyen, Wilczy Szaniec oraz Mamerki.
Projekt ma przybliżyć przyjezdnym atrakcje regionu i zachęcić ich do pozostania tutaj na dłużej. Według badań zleconych przez Urząd Marszałkowski w Olsztynie, turyści łączyli do tej pory Warmię i Mazury głównie z bogatą przyrodą. Wśród wymienianych słabych stron regionu pojawiały się złe drogi i brak zabytków.
© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami