TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2012-07-16 - BTA Kompas - krajowa młodzieżówka w górę

Konsekwencje wywołane upadkiem biura podróży Sky Club pomagają budować rynek turystyki krajowej dla dzieci i młodzieży. BTA Kompas przeanalizowało sprzedaż na drugi wakacyjny turnus wypoczynkowy rozpoczynający się 13 lipca. W ostatnim tygodniu sprzedaż gdańskiego organizatora skoczyła w górę nawet o 140 proc. Wciąż najbardziej popularne są twórcze obozy artystyczne typu Interkamp, obozy aktywne i sportowe.

reklama


Choć w ogólnym obrazie upadek Sky Club jest smutną dla branży informacją, to ma ono też swoje pozytywne aspekty. Zamieszanie rynkowe i ewidentna strata zaufania do organizatorów turystyki wyjazdowej zaowocowała wzrostami sprzedaży w krajowej turystyce młodzieżowej. Poszkodowani klienci zmuszeni do rezygnacji z rodzinnych wakacji starają się zapewnić alternatywny wypoczynek chociażby swoim dzieciom - Faktycznie, w ostatnim tygodniu zanotowaliśmy nagły wzrost sprzedaży, nawet o 140 proc. w stosunku do analogicznego okresu w roku ubiegłym. - komentuje Kacper Domański, kierownik działu sprzedaży w BTA Kompas.

Tym samym potwierdza się stała reguła, że wszelkie kłopoty i wszelki kryzys na rynku touroperatorskiej turystyki wyjazdowej, buduje pozytywne wyniki dla rynku turystyki krajowej. Także młodzieżowej i dziecięcej. Tak było np. w kryzysowym roku 2009, kiedy nagłe zatrzymanie sprzedaży wyjazdów zagranicznych pozwoliło BTA Kompas zbudować wyniki wyższy o 27,5 proc. w stosunku do roku 2008.

W ostatnich dniach młodzież i rodzice młodszych dzieci chętniej niż zazwyczaj korzystają z zakupu ofert w promocjach, np. last minute. Organizatorzy spodziewali się tego, ze względu na chociażby doskonale układający się kalendarz wiosenny. Połączenie świat wielkanocnych z majówką skutkowało pierwszymi w tym roku wyjazdami rodzinnymi, które pochłonęły znaczne część budżetu wypoczynkowego.

Klienci pilnie poszukują miejsc na obozach twórczych, artystycznych i aktywnych. To one wciąż cieszą się największym powodzeniem w tym roku. Analiza sprzedażowa II turnusu wskazuje na większe niż w pierwszym turnusie rozproszenie tematyczne, stąd często niższe wartości poszczególnych grup tematycznych - Ogólne zainteresowanie wyjazdami ewidentnie wzrasta, jednak rozkłada się ono na szerszą niż w pierwszym turnusie grupę ofertową - podsumowuje Domański.

Niekwestionowanym liderem tematycznej stawki pozostają twórcze obozy artystyczne Interkamp. Zanotowały one ponad 4 proc. wzrost sprzedaży w porównaniu z pierwszym turnusem tego sezonu (I turnus - 34,4 proc.; II turnus - 38,8 proc.). a jednocześnie 1 proc. wzrost, rok do roku ( II turnus 2011 - 33,8 proc.; II turnus 2012 - 34,8 proc.). Jak widać młodzież wciąż chce rozwijać swoje pasje i fascynacje. Warto przypomnieć, że Interkampy przygotowywane przez BTA Kompas mają ponad 30 różnych profili tematycznych. Do najpopularniejszych w II turnusie tego sezonu należą: Rockowy - stwórz swój band (5,7 proc.), Fotograficzny (3,3 proc.), Filmowe i Wokalne (oba po 2,4 proc.).

Na drugim miejscu zestawienia ponownie notujemy obozy aktywne i przygodowe z takim samym jak w pierwszym turnusie wynikiem 16,8 pkt. proc. Rok do roku obozy te tracą jednak 1,2 pkt. proc. (II turnus 2011 - 18 proc.; II turnus 2012 - 16,8 proc.) na korzyść innych, mniejszych grup tematycznych. Na trzecim miejscu zestawienia - żeglarstwo. Przygodę i szkołę życia pod żaglami w drugim turnusie tego sezonu wybrało 13,6 proc. młodych klientów. W pierwszym turnusie było ich nieznacznie więcej, bo 14, 3 proc. Tu jednak notujemy skok w porównawczym obrazie, rok do roku, o 3,7 pkt. proc. Wszelkie sportowe formy letniego wypoczynku wybrało w II turnusie 10, 5 proc. klientów, zaś obozy militarne i fabularne (RPG) po 7,9 proc. kupujących.

Obozy i kolonie organizowane są przez cały sezon w stałych bazach dlatego statystyka środowiskowa pozostaje w kolejnych turnusach niemal niezmienna. Najchętniej wybieranym regionem są wciąż polskie lasy i jeziora, głównie Mazury - 40,8 proc. wyjazdów. Na drugim miejscu ponownie notujemy górskie okolice Wisły - 17,9 proc., a na trzecim Jury Krakowsko-Częstochowskiej - 15,2 proc. wyborów. Lojalność względem ofert BTA Kompas w II turnusie wyniosła 32,3 proc.

Gdańskie biuro od 14 lat specjalizujące się w turystyce młodzieżowej i rodzinnej. Na dwa miesiące przygotowało łącznie ponad 460 turnusów wypoczynkowych w 130 profilach tematycznych. Większość z nich trwa 12 dni. W czasie jednego wakacyjnego terminu w 9 miejscowościach Polski, na kilkunastu równoległych imprezach nad bezpieczeństwem i zabawą dzieci i młodzieży czuwa łącznie 350 osób, w tym aż 11 zakontraktowanych przez organizatora lekarzy.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com