TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej
Jubileuszowa, dziesiąta edycja Food Business Forum 2012 zgromadziła ponad 200 uczestników. Podczas spotkania prelegenci i paneliści próbowali wskazać rozwiązania na trudną sytuacje na rynku, dyskutowali na temat przyszłości segmentu oraz trendów na nim panujących, a także zdradzali swoje recepty na sukces.
reklama
Podczas panelu dyskusyjnego podsumowującego pierwszy blok tematyczny Gastronomia na rozdrożu - rozwiązania na trudne czasy, zaproszeni przedstawiciele i eksperci dyskutowali na temat rozwiązań w czasach dekoniunktury. Jako główne sposoby na przetrwanie na rynku prelegenci wskazali rebranding oraz wzmocnienie świadomości marki, a także ciągłe wzbogacenie oferty.
W swoich referatach Magdalena Rosa-Wojnicka, Project Manager w dziale Trade Research & Consulting GfK Polonia oraz Iwona Kowalczuk adiunkt w Katedrze Organizacji i Ekonomiki Konsumpcji Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego zaprezentowały sytuację na rynku gastronomicznym w minionym roku oraz przedstawiły trendy panujące w tym segmencie.
- Przewidujemy, że sytuacja w drugim półroczu tego roku może się znacznie poprawić - mówiła Magdalena Rosa-Wojnicka. - Zdecydowanie w dalszym ciągu najwięcej otwarć jest w segmencie fast food, który jest również najpopularniejszy wśród klientów - dodała.
Iwona Kowalczuk zaznaczyła, że przyszłością w rozwoju rynku jest Internet i to właśnie za pośrednictwem sieci będzie kreował się kontakt między lokalem a konsumentem.
Ostatni blok tematyczny "Formaty sukcesu" rozpoczął Leszek Jurczak, Head of Field Operations Makro Cash & Carry Polska S.A., który przedstawił korzyści wynikające ze współpracy dostawcy z lokalem gastronomicznym.
Olgierd Danielewicz, Brand President KFC, w swoim wystąpieniu pt. "Jak odnieść sukces w centrum handlowym", ujawni tajniki kierowania lokalem w centrum handlowym.
Jako ostatni wystąpił Jerzy Michalik, właściciel Restauracji Kuchnia i Wino, bohaterki jednego z odcinków popularnego programu Magdy Gessler "Kuchenne Rewolucje", który odsłonił kuluary udziału w programie oraz sukces swojej Restauracji Kuchnia i Wino.
W ramach Forum zorganizowana została wystawa, na której swoje produkty i usługi prezentowali: Voigt, RD - Professional, Gaspol, Rational, Evalon, Fanex, Oerlemans Foods Polska, Microfood, DDS Poland, Villeroy & Boch, HJ Heinz Polska, SCM, Makro, Sokołów, Winterhalter Gastronom, Sokołów, Smoke Free Systems oraz Nowości Gastronomiczne, horecanet.pl - BROG Marketing.
Sponsorem głównym tegorocznego spotkania była firma Makro, natomiast firmy Bonduelle Polska oraz Cranberry Marketing Committee w ramach sponsoringu zadbały o lunch dla uczestników konferencji.
Podczas wieczornej gali na zakończenie X Food Business Forum odbyło się rozstrzygnięcie oraz wręczenie nagród laureatom pierwszej edycji konkursu Food Business Awards 2012. Jury wytypowało finalistów i zwycięzców dla najlepszych lokali gastronomicznych w dwunastu kategoriach.
Konkurs Food Business Awards to wyjątkowa okazja promocji najlepszych firm i lokali gastronomicznych w Polsce oraz uhonorowania pracy i osiągnięć ich właścicieli i personelu. To także kształtowanie pozytywnego wizerunku całej branży gastronomicznej w naszym kraju. Zwycięzcy poszczególnych kategorii konkursu mają prawo używać logo i tytułu we wszelkich działaniach marketingowych i reklamowych. Wyróżnione w ten sposób lokale i firmy mogą liczyć na większe zaufanie i zainteresowanie ze strony klientów.
© 2025 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami