TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2014-05-16 - Egzekwowanie praw pasażerów wymaga usprawnienia?

Państwa członkowskie Unii Europejskiej muszą usprawniać egzekwowanie praw pasażerów linii lotniczych - tak wynika z przygotowanego przez Komisję Europejską raportu w sprawie rozpatrywania reklamacji pasażerów w latach 2010-2012.

reklama


Od wydarzeń z 2010 roku, kiedy to chmura pyłu z wulkanu Eyjafjallajokull sparaliżowała na pewien czas ruch lotniczy, liczba skarg składanych do krajowych władz lotniczych zmniejszyła się z 91,7 tys., do 52,7 tys. w 2011 r. i 56,5 tys. w 2012 r.

Z kolei krajowe władze lotnicze, jak podkreśla w raporcie Komisja Europejska, unikały nakładania na przewoźników kar finansowych, zastosowano je tylko w niewiele ponad 1 proc. przypadków. Kary finansowe są stosowane gdy już wszystkie inne środki upominawcze zawiodą. KE podkreśla, że na bardzo niskim poziomie utrzymują się skargi osób niepełnosprawnych. W 2012 r. zanotowano ich 275 i nie nałożono żadnej kary na przewoźników z tego tytułu.

Dane komisji obejmują rozporządzenie ustanawiające zasady odszkodowania i pomocy dla pasażerów w przypadku odmowy przyjęcia na pokład, odwołania lub dużego opóźnienia lotu oraz rozporządzenie dotyczące praw osób niepełnosprawnych podczas podróży samolotem.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com