TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2013-03-25 - Niemcy celem podróży dla młodych

Znaczny wzrost podróży młodych ludzi do Niemiec widoczny jest już od kliku lat. Dlatego też Niemiecka Centrala Turystyki (DZT) postanowiła skupić się w swoich działaniach promocyjno-marketingowych w 2013 roku na turystyce młodzieżowej. "Niemcy celem podróży dla młodych - HotSpots, Brandnew, Lifestyle" to temat poświęcony segmentowi turystyki w którym tkwi ogromny potencjał ekonomiczny.

reklama


"Młodzi turyści z zagranicy są perspektywiczną grupą docelową świetnie rokującą na przyszłość. W roku 2011 w samej tylko Europie z której pochodzi najwięcej turystów odwiedzających Niemcy, prawie dziesięć milionów przyjazdów przypadło na młodych ludzi w wieku między 15 a 29 lat", mówi Petra Hedorfer, Przewodnicząca Zarządu DZT.

W związku z rokiem tematycznym przygotowano kampanię w mediach społecznościowych pod nazwą "Youth HotSpots in Germany - Share the moment." Kampania oficjalnie ruszyła podczas targów ITB 2013 w Berlinie i będzie trwała do marca 2014. Podstawą komunikacji będzie nowa strona strona internetowa oraz media społecznościowe, w szczególności Facebook, Twitter (twitter.com/GNTB2013) i Instagram
(www.instagram.com/youthhotspotsgermany).

Centralnymi elementami kampanii jest aplikacja mobilna i nowo utworzona mikrostrona. W ramach kampanii DZT udostępnia młodym turystom aplikację "Youth HotSpot", będącą do dyspozycji już od teraz nieodpłatnie w sklepie internetowym Google Play i App Store. Aplikacja zawiera wykaz 1300 otwartych punktów dostępu do internetu (WLAN) na terenie całych Niemiec. W ten sposób młodzi turyści z zagranicy zyskują możliwość darmowego korzystania z sieci społecznościowych.

Drugim głównym elementem kampanii jest mikrostrona germany.travel . DZT dedykuje jÄ… mÅ‚odym ludziom stwarzajÄ…c im w ten sposób możliwość uzyskania informacji na temat Niemiec jeszcze przed rozpoczÄ™ciem podróży. Interaktywna mapa pokazuje gdzie w Niemczech znajduje siÄ™ najwiÄ™cej ofert w piÄ™ciu kategoriach "Must Sees" ("To trzeba zobaczyć"), "Nightlife" ("Nocne życie"), "Shopping" ("Zakupy"), "Bars & Cafés" ("Bary i kafejki") oraz "Festivals & Events" ("Festiwale i wydarzenia"). KlikajÄ…c na kolorowe i pulsujÄ…ce okrÄ™gi znajdujÄ…ce siÄ™ na interaktywnej mapie użytkownik dowiaduje siÄ™ jakie hotspoty dostÄ™pne sÄ… w danych miastach. Ulubione miejsca czyli tzw. "hotspoty" zostaÅ‚y wyznaczone na podstawie ankiet przeprowadzonych wÅ›ród niemieckiej mÅ‚odzieży. Wraz z uruchomieniem kampanii na targach ITB Berlin 2013 użytkownicy bÄ™dÄ… mogli na bieżąco uzupeÅ‚niać mapÄ™ o nowe, wÅ‚asne hotspoty i dzielić siÄ™ nimi ze znajomymi m. in. na Facebooku. W ten sposób bÄ™dÄ… dostarczać na stronÄ™ wÅ‚asne treÅ›ci, które stanÄ… siÄ™ tym samym częściÄ… kampanii. To pozwoli DZT wykorzystać bÄ™dÄ…cy obecnie w trendzie "marketing rekomendacji" w celu zwrócenia uwagi mÅ‚odych turystów na hotspoty w Niemczech. Bowiem to wÅ‚aÅ›nie mÅ‚odzi ludzie poszukujÄ… informacji poprzez polecenia znajomych w sieciach spoÅ‚ecznoÅ›ciowych.

Kategorie widoczne na mapie zostały wybrane w oparciu o badania przeprowadzone przez IPK International i World Travel Monitor (WTM) w 2011 roku. Według wyników tych badań największym zainteresowaniem wśród młodych turystów z Europy cieszą się turystyka miejska (33 procent) i wycieczki objazdowe (27 procent). Do najpopularniejszych czynności młodych gości w czasie wakacyjnych podróży po miastach należy według IPK International i WTM zwiedzanie zabytków i "chłonięcie atmosfery" miast. Dlatego na cele podróży wybierają najchętniej metropolie i wydarzenia. Popularne są także "zakupy" i "doznania kulinarne" na równi ze zwiedzaniem wystaw i muzeów. Około 6 tysięcy niemieckich muzeów prezentuje szeroki wachlarz tematyczny, od sztuki przez historię po architekturę i przyrodę.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com