TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2012-03-06 - Rozwija się polska baza hotelowa

Z raportu firmy Cushman & Wakefield Marketbeat - Wiosna 2012 wynika, że w stosunku do roku 2010 liczba wszystkich pokoi i miejsc noclegowych wzrosła o około 6,5 proc. Obecnie polską bazę hotelową stanowią 2106 skategoryzowane hotele, dysponujące 102 tys. pokoi w których jest około 201 tys. miejsc noclegowych.

reklama


W polskiej bazie hotelowej najwięcej jest obiektów trzygwiazdkowych i dwugwiazdkowych. Na 10 tys. mieszkańców przypada około 26,7 pokoju i 52,7 miejsca noclegowego, co świadczy o nieznacznym wzroście w stosunku do ubiegłego roku, nadal jednak jest najsłabszym wynikiem w Unii Europejskiej. Hotele, których otwarcie planowane jest na 2012 rok, to przede wszystkim obiekty trzy- i czterogwiazdkowe we Wrocławiu, Krakowie i Warszawie. Z hoteli wyższej klasy, które zostaną otwarte w 2012 roku pod znaną marką, za uwagę zasługuje 130-pokojowy hotel Holiday Inn w Łodzi oraz osiem hoteli Best Western rozmieszczonych w rożnych regionach Polski.

Według Doroty Malinowskiej, konsultanta ds. nieruchomości hotelowych Cushman & Wakefield, w 2011 roku koniunktura na rynku hotelowym w 2011 roku w Polsce była dobra. Pozytywny wpływ na rozwój rynku miała prezydencja Polski w UE, wzrosły zarówno średnie ceny za pokój jak i obłożenie hoteli. Czynnikiem pobudzającym rozwój rynku są także zbliżające się Mistrzostwa Europy w Piłce Nożnej, które przyniosą zarówno efekt krótkoterminowy jak i wpłyną na wzrost liczby zagranicznych turystów w dłuższej perspektywie. Pozytywnym zjawiskiem jest także wzrost liczby hoteli działających w naszym kraju pod znanymi markami międzynarodowych operatorów.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com