TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej
Spółka Ostatniemiejsca.pl postanowiła ograniczyć własną sprzedaż usług turystycznych na korzyść franczyzobiorców. Do końca maja oddziały partnerskie będą w całości czerpać zyski z obsługi klientów, którzy byli dotychczas obsługiwani przez centralę.
reklama
Obecnie franczyzobiorcy realizują ponad 90 proc. sprzedaży ofert turystycznych sieci. Według nowej polityki firmy, partnerskie oddziały mają zyskać wsparcie spółki i pomoc w generowaniu zysków przyspieszając ostatecznie zwrot inwestycji w nowej placówce. Natomiast centrala prowadzi nadzór nad działalnością franczyzobiorców, a także jakością obsługi klienta. Partnerzy muszą przestrzegać stworzonych przez centralę zasad sprzedaży, dzięki czemu wrasta efektywność pracy ich biur.
Spółka rozpoczęła przekazywanie sprzedaży usług turystycznych partnerom razem z uruchomieniem sieci. Firma sprzedała w roku ubiegłym imprezy na kwotę ponad 18 mln zł (wzrost o 50 proc. rok do roku). W 2012 roku ma być podobnie.
- Przekazując sprzedaż franczyzobiorcom staliśmy się podmiotem skupionym na ich rozwoju. Centrala nie konkuruje z nimi o klienta, tylko pomaga w biznesie. To mobilizuje franczyzobiorców do działania i wzmacnia zaufanie do firmy. Dobre relacje przekładają się na kondycję spółki i jej pozycję na rynku. - powiedział portalowi Franchising.pl Tomasz Kozikowski, prezes sieci Ostatniemiejsca.pl. Dodatkowo, spółka powołała przedstawicieli regionalnych, których zadaniem jest utrzymanie standardów pracy biur, a także wdrażanie nowych partnerów.
Aby stworzyć stacjonarne biuro podróży, które prowadzi działalność również w Internecie należy dysponować kwotą 12,5 tys. zł. Koncept tylko internetowy ostatniemiejsca.pl-NET wymaga 14,5 tys. zł inwestycji.
© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami