TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2011-12-13 - Itaka - podsumowanie sezonu 2011

Sezon 2011 zdecydowanie ugruntował pozycję Itaki jako lidera na rynku i zamknął się liczbą 445.287 obsłużonych klientów przy przychodzie 1100 mln 220 tys. 168 złotych. Szacunkowy zysk za rok 2011 wyniesie ok. 35 mln PLN brutto.

reklama


Dla porównania: Rainbow Tours w roku 2011 szacuje przychód na 430 mln złotych i łączną liczbę klientów na 139 tys. TUI podaje, że rok obrotowy zamknął się przychodem 489 mln złotych i obsłużył 166 tys. klientów. Natomiast w sezonie 2010 Itaka miała 368 tys. klientów i przychód 917 mln 332 tys. 860 złotych.

"Wielka piątka" najlepiej sprzedających się w Itace wakacyjnych destynacji to: Turcja, Grecja, Wyspy Kanaryjskie, Hiszpania "kontynentalna" i Egipt. W sezonie 2011 Itaka organizowała wycieczki samolotowe łącznie do 70 destynacji obsługiwanych przez czartery i rejsówki, na lato 2012 takich destynacji zaplanowano łącznie 94.

W roku 2011 zdecydowanie najwięcej klientów wyleciało z Warszawy - 239.411 osób, następnie z Katowic - 80.364 osób, Poznania - 36.663 osób, Wrocławia - 30.106 osób i Krakowa 13.201 osób. Największe procentowo wzrosty ilości klientów wylatujących na wczasy z Itaką na sezon 2012 założono w portach lotniczych: Gdańsk 130%, Bydgoszcz 90%, Łódź 62%, Kraków 52%, Poznań 48%, Katowice 47%, Wrocław 43% i Rzeszów 38%.

Itaka może się poszczycić najwyższą w Polsce gwarancją ubezpieczeniową: 125.783.705,21 PLN. Dla porównania: Tui Poland: 66.273.377,74 PLN, Neckermann Polska: 39.000.000 PLN, Rainbow Tours: 37.136.400 PLN.

Nowy Rok 2012 Itaka powita w nowej siedzibie: na koniec stycznia przewidziana jest przeprowadzka opolskiej "kwatery głównej" do nowoczesnego biurowca w centrum miasta.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com