TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2013-04-10 - Sieć pizzerii podsumowuje ubiegły rok

Spółka DP Poland PLC, notowana na Londyńskiej Giełdzie Papierów Wartościowych, właściciel spółki DP Polska S.A., posiadającej licencję na otwieranie lokali Domino's Pizza w Polsce, ogłosiła raport z działalności oraz wyniki finansowe za ubiegły rok. Podkreślono dynamiczny rozwój sieci w naszym kraju, możliwy dzięki kapitałowi uzyskanemu od inwestorów giełdowych.

reklama


2012 rok oraz pierwszy kwartaÅ‚ 2013 roku obfitowaÅ‚ w ważne dla Domino'€™s Pizza wydarzenia: dziÄ™ki nowym inwestycjom w lokale sieć posiada już 15 placówek, a potwierdzone zostaÅ‚y otwarcia kolejnych piÄ™ciu w Warszawie do koÅ„ca bieżącego roku. Szczególnie interesujÄ…ca jest zapowiedź uruchomienia pierwszej placówki poza WarszawÄ… - w dużym mieÅ›cie wojewódzkim.

2012 rok to także zmiany personalne - Maciej Jania, peÅ‚niÄ…cy stanowisko dyrektora zarzÄ…dzajÄ…cego w DP Polska S.A., zostaÅ‚ mianowany jednoczeÅ›nie dyrektorem finansowym spółki DP Poland PLC. W 2012 roku do grona dyrektorów spółki doÅ‚Ä…czyli także: Chris Moore, zajmujÄ…cy poprzednio stanowisko Chief Executive w Domino's Pizza Group PLC i Gerry Ford, Chairman i Chief Executive w Caffe¨ Nero Group Limited

Spółka ogłosiła także prace nad konceptem franczyzy w Polsce i planuje w 2013 roku otwarcie pierwszego, pilotażowego lokalu opartego na udzielonej franczyzobiorcy licencji.

Zapasy gotówkowe Grupy Kapitałowej na dzień 31 grudnia 2012 roku wynosiły prawie 11 milionów funtów brytyjskich. Wyniki finansowe w stosunku do poprzedniego roku znacznie się poprawiły - przychody wzrosły ponad czterokrotnie z 425 tysięcy funtów brytyjskich w 2011 roku aż do 1.700 tysięcy funtów brytyjskich uzyskanych w 2012 roku. Zanotowano także wzrost sprzedaży (rok-do-roku) o 37% oraz wzrost marży brutto (rok-do-roku) o 51% (lokale otwarte w okresie marzec - grudzień 2011 roku).

Pozytywne sygnały płyną także z podsumowania wyników za styczeń 2013 roku - w stosunku do stycznia 2012 roku zanotowano aż 116% wzrostu sprzedaży (rok-do-roku) i 125% wzrostu marży brutto (rok-do-roku). Ponadto, wyniki finansowe za luty i marzec 2013 roku są także zgodne z przewidywanymi założeniami.

Peter Shaw, dyrektor generalny spółki DP Poland PLC, podsumowuje ubiegły rok i rysuje wizję rozwoju sieci w przyszłości: "2012 rok był punktem milowym w rozwoju spółki - dokonaliśmy wielu strategicznych posunięć, które pozwoliły na umocnienie pozycji sieci w Polsce. Dzięki temu weszliśmy w nowy rok z mocnym przekonaniem, że założona przez nas strategia będzie zrealizowana, a świadomość marki Domino's Pizza będzie systematycznie wzrastać. W 2013 roku skupimy się na umacnianiu naszej pozycji w Warszawie, ekspansji do innych miast oraz otwarciu pierwszego lokalu w formule franczyzy".



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com