TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej
Turyści, wybierając wycieczkę zagraniczną przez internet oczekują otrzymania jak największej ilości informacji i bezpieczeństwa. Istotne dla nich są też opinie innych klientów. E-biznes Symetria, poznańska agencja zaznacza, że niewielkie choćby niezadowolenie z działania oraz zawartości serwisu powoduje natychmiastowy odpływ internauty do innych miejsc w sieci.
reklama
Na podstawie przeprowadzonych testów z użytkownikami w obrębie czterech dużych portali turystycznych agencja Symetria wyłoniła kluczowe typy internautów: łowca cen, poszukujący, zdecydowany i obeznany. Agencja badała potrzeby informacyjne turystów, sposoby poszukiwania ofert wakacyjnych, najważniejsze kryteria wyboru wycieczek oraz stopień dopasowania witryn do potrzeb internautów.
Przeprowadzone testy oraz wywiady z ankietowanymi wskazały na wielką różnorodność kryteriów, jakimi kierują się internauci podczas wyboru oferty wakacyjnej. Jednak wszystkich łączy duża świadomość własnych oczekiwań.
Turyści oczekują pełnych informacji o ofercie oraz dodatkowych opinii innych użytkowników. Krótkie i szablonowe prezentacje nie wzbudzają zaufania i zainteresowania badanych. Joanna Bartkowska, odpowiedzialna za badanie zaznacza, że internauci przyzwyczaili się do kolekcjonowania za pomocą wyszukiwarki Google oraz uznawania za równorzędne treści pochodzących z oficjalnych i nieoficjalnych źródeł, takich jak fora czy blogi. Dodaje - Przyzwyczaili się także do atrakcyjnych wizualnie form prezentowania informacji, łatwych do przyswojenia i bogatych w multimedia. Tego samego oczekują przy wyborze oferty wakacyjnej. Nie znajdując oczekiwanych materiałów na stronach portalu turystycznego będą odpływać do innych serwisów. Popularność zdobywania informacji za pomocą Google wpływa także na sposób wyboru oferty wewnątrz portalu.
Okazało się, że wyszukiwarka jest najbardziej zauważalnym i najczęściej używanym narzędziem w obrębie badanych portali, a jednocześnie bramą wejściową do konkretnych ofert. Dlatego też ważna jest jej użyteczność i obecność zaawansowanych opcji filtrowania, co pozwala na maksymalne dopasowanie wyników do potrzeb internauty.
Autorzy badania wskazują również na bezpieczeństwo, jako czynnik decydujący o zakupie wycieczki przez internet. Zaufanie wzbudza informacja o możliwej pomocy konsultantów i obecność wielu objaśnień i instrukcji. Ze względu na duże koszty wycieczek ważne są również informacje o bezpieczeństwie rezerwacji i płatności online.
Agencja Symetria podsumowując przyznała, że internauci od portalu turystycznego oczekują rzetelności i zrozumiałości informacji, wygody korzystania oraz obudowania treściami generowanymi przez internautów, a także pomocy i opieki ekspertów.
Agencja e-biznes Symetria oferuje audyty użyteczności oraz badania eye trackingowe. Zajmuje się także projektowaniem serwisów internetowych, prowadzeniem analiz e-biznesowych i projektów e-marketingowych. Agencja stworzyła serwisy: Vitalia.pl, Sympatia.pl i Trener.pl, a do jej klientów należą między innymi: BZ WBK, Link4, PWN, Nestle, PGNIG S.A., Triada, TVP, Volkswagen i Kamis.
© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami