TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2012-09-03 - Plany AmRest

Grupa AmRest poinformowała w komunikacie, że do końca bieżącego roku zamierza otworzyć ponad 40 restauracji, w tym 10 La Tagliatella na nowych rynkach: w Chinach, USA, Niemczech i Indiach.

reklama


Pierwszy lokal La Tagliatella w Chinach zostanie otwarty w najbliższych tygodniach - powiedział Wojciech Mroczyński, członek zarządu AmRestu.

Od początku roku firma otworzyła 43 lokale, w tym 26 w Europie Środkowo-Wschodniej i w Rosji, a 17 pod marką La Tagliatella.

Na inwestycje AmRest przeznaczy 350 mln zł, z czego 300 mln zł ma przypaść na nowe otwarcia, a 50 mln zł na modernizacje. W październiku spółka ma zamiar zakończyć sprzedaż amerykańskich restauracji Applebee's. Spółka informuje też, że jest zainteresowana przejęciami, które rozwinęłyby istniejące portfolio biznesowe grupy.

Spółka podkreśla także, że widoczny jest kryzys na rynku hiszpańskim. W pierwszym półroczu sprzedaż porównywalna w restauracjach La Tagliatella zmniejszyła się o ponad 5%. Dlatego możliwe jest zamknięcie kilku najsłabszych lokali na tym rynku.

W I półroczu 2012 roku AmRest wypracował 18,6 mln zł zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej (w analogicznym okresie roku 2011 było to 18,5 mln zł); 53,4 mln zł EBIT (34,2 mln zł EBIT w 2011); 140,7 mln zł EBITDA przy przychodach na poziomie 1,11 mld zł (93,6 mln zł EBITDA przy przychodach na poziomie 786 mln zł).

AmRest obecnie prowadzi 719 restauracji pod markami KFC, Burger King, Starbucks, La Tagliatella i Pizza Hut.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com