TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2013-07-04 - O co pytają klienci biur podróży?

Trwa sezon urlopowy. Turyści masowo decydują się na wyjazd poza Polskę. Wielu powierzy losy swojego wypoczynku biurom podróży, inni zdecydują się na samodzielną wyprawę. To okres, w którym klienci zasypują biura pytaniami na temat szczegółów swoich wyjazdów.

reklama


Poniżej prezentujemy zestaw najczęściej zadawanych pytań przez turystów, opracowany przez Europejskie Centrum Konsumenckie.

O co najczęściej pytają klienci?

1. PODRÓŻ

- Czy bagaż z laptopem lub sprzętem do nurkowania należy dodatkowo ubezpieczyć?

- Kupujemy bilet lotniczy przez Internet, która z podanych cen jest ceną ostateczną?

- Co zrobić, gdy linie lotnicze zagubią lub zniszczą nasz bagaż?

- Jakie prawa ma pasażer w sytuacji opóźnienia lub odwołania lotu?

- Czy można uzyskać rekompensatę za opóźnienie pociągu lub autokaru?

- Na co zwrócić uwagę wypożyczając samochód za granicą?

2. ZAKWATEROWANIE

- Czy liczba gwiazdek zawsze odzwierciedla standard hotelu?

- W jaki sposób sprawdzić, czy hotel rzeczywiście wygląda jak na zdjęciach w katalogu?

- Czy po rezerwacji pokoju w hotelu za pośrednictwem Internetu można bez konsekwencji odstąpić od umowy?

- Wykupiliśmy wakacje w hotelu, czy można wysłać inną osobę, gdy przed planowanym wyjazdem okaże się, że nie możemy wykorzystać urlopu?

- Co zrobić, gdy standard hotelu jest niezgodny z zapewnieniami biura podróży?

3. ZAKUPY

- Czy można zwrócić towar bez wad kupiony w sklepie podczas urlopu w kraju w UE?

- Do kogo napisać reklamację, jeśli produkt zakupiony w UE okaże się wadliwy?

- Czy bank pobiera prowizję za płacenie kartą za granicą?

- Gdzie nie warto wymieniać pieniędzy?



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com