TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej
Trwa sezon urlopowy. Turyści masowo decydują się na wyjazd poza Polskę. Wielu powierzy losy swojego wypoczynku biurom podróży, inni zdecydują się na samodzielną wyprawę. To okres, w którym klienci zasypują biura pytaniami na temat szczegółów swoich wyjazdów.
reklama
Poniżej prezentujemy zestaw najczęściej zadawanych pytań przez turystów, opracowany przez Europejskie Centrum Konsumenckie.
O co najczęściej pytają klienci?
1. PODRÓŻ
- Czy bagaż z laptopem lub sprzętem do nurkowania należy dodatkowo ubezpieczyć?
- Kupujemy bilet lotniczy przez Internet, która z podanych cen jest ceną ostateczną?
- Co zrobić, gdy linie lotnicze zagubią lub zniszczą nasz bagaż?
- Jakie prawa ma pasażer w sytuacji opóźnienia lub odwołania lotu?
- Czy można uzyskać rekompensatę za opóźnienie pociągu lub autokaru?
- Na co zwrócić uwagę wypożyczając samochód za granicą?
2. ZAKWATEROWANIE
- Czy liczba gwiazdek zawsze odzwierciedla standard hotelu?
- W jaki sposób sprawdzić, czy hotel rzeczywiście wygląda jak na zdjęciach w katalogu?
- Czy po rezerwacji pokoju w hotelu za pośrednictwem Internetu można bez konsekwencji odstąpić od umowy?
- Wykupiliśmy wakacje w hotelu, czy można wysłać inną osobę, gdy przed planowanym wyjazdem okaże się, że nie możemy wykorzystać urlopu?
- Co zrobić, gdy standard hotelu jest niezgodny z zapewnieniami biura podróży?
3. ZAKUPY
- Czy można zwrócić towar bez wad kupiony w sklepie podczas urlopu w kraju w UE?
- Do kogo napisać reklamację, jeśli produkt zakupiony w UE okaże się wadliwy?
- Czy bank pobiera prowizję za płacenie kartą za granicą?
- Gdzie nie warto wymieniać pieniędzy?
© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami