TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2012-05-09 - Jak przygotować hotelowy pakiet - oto jest pytanie

Jedno jest pewne - tak udanego weekendu majowego - dawno nie było. Osiem dni słonecznej pogody, wyjazdy setek tysięcy Polaków, krótko i długoterminowe rezerwacje ustalane kilka miesięcy wczesnej - to już za nami. Opustoszałe pokoje, mnóstwo sprzątania i przyjmowanie ostatnich rezerwacji na sezon letni oto najważniejsze zadania na najbliższy okres. Spokojny dla branży hotelarskiej czas między majówką a rozpoczęciem wakacji można także wykorzystać na przygotowanie nowych ofert, scenariuszy letnich atrakcji czy pakietów, które skłonią do większej aktywności i wzmożonego zainteresowania obiektem hotelarskim.

reklama


Jak przygotować hotelowy pakiet - oto jest pytanie

Samo słowo pakiet kojarzy się z kilkoma połączonymi usługami, oferowanymi w atrakcyjnej, zachęcającej i konkurencyjnej cenie. Tak też jest w przypadku pakietów hotelowych. Pakiet to nic innego jak atrakcyjna forma zachęcenia gości do odwiedzenia hotelu i skorzystania z jego pełnej oferty. To również poprawa i umocnienie wizerunku danego obiektu oraz siła perswazji, która potęguje moment podjęcia decyzji i wyboru miejsca. Pakiet romantyczny, weekend dla dwojga, świąteczne promocje, majówka - to tylko nieliczne z wielu pomysłów, jakie hotelarze przygotowują dla potencjalnych gości obiektu. W wielu hotelach i pensjonatach pakiety są dostępne w ofercie przez cały rok i jak mogłoby się wydawać, wcale nie trzeba mieć salonu SPA czy sali gier w obiekcie, by móc w atrakcyjny i przystępny sposób prezentować ofertę pakietową.

-Wystarczy połączyć promocyjną cenę noclegu, np. w czasie weekendu, dołączyć do tego śniadanie i można promować taką usługę np. na uczelniach wyższych, gdzie studencie uczą się zaocznie i szukają noclegów po okazyjnej cenie. Ważne, aby pokoje nie stały puste - mówi Joanna Babiś, Manager ds. Marketingu i PR NetFactory. Tworząc ofertę pakietową, chce się zaproponować gościom coś wyjątkowego i dopasowanego do jego potrzeb lub przyciągnąć nową grupę potencjalnych klientów, gotowych do skorzystania z atrakcyjnego pakietu w obiekcie - dodaje. Najważniejszą zaletą tworzenia pakietu jest to, że wszystkie elementy oferty mają atrakcyjniejszą cenę niż katalogowa na poszczególne usługi. To złota zasada, którą kierują się hotele podczas konstruowania pakietów, a często goście otrzymują od hotelu dodatkowe bonusy, np. w postaci butelki wina, możliwości korzystania z sali gier, basenu czy jacuzzi. - Pakiety mogą być urozmaicone: kijki nordic walking i bezpłatny wstęp do rezerwatu przyrody połączone z noclegiem, pakiet ślubny dla nowożeńców i ich rodziców w ramach podziękowania za pomoc w przygotowaniu wesela, romantyczny pakiet na weekend we dwoje czy pakiet pobytowy połączony z odchudzaniem i odnową biologiczną - mówi Małgorzata Ordziniak z portalu Weekend-we-dwoje.pl. Im większa ilość promocji w okazyjnej niż zazwyczaj cenie, tym większa szansa na pozyskanie gości - przekonuje.

Promocja pakietów - jak, gdzie, kiedy?

Pakiety przygotowane, ceny konkurencyjne, oferta atrakcyjna - pozostaje dotrzeć do interesującej grupy docelowej i odpowiednio wyeksponować to, co ma zachęcić potencjalnych gości do rezerwacji i wykupowania pobytów w obiekcie. Oczywiście najważniejsza w tym momencie pozostaje reklama i przemyślana strategia promocyjna. Każdy pakiet jest skierowany do innej grupy ludzi, dlatego warto skorzystać z takich kanałów komunikacyjnych, które dotrą właśnie do nich. Nieocenioną pomoc gwarantuje Internet i liczne portale branżowe, turystyczne, lokalne i tematyczne, które w kompleksowy sposób prezentują ofertę pakietów obiektów hotelowych, jak np.: Karpacz.net, Weekend-we-dwoje.pl, Bal-sylwestrowy.pl, Rewal.net.pl, Sale-konferencyjne.pl czy Wypoczynek.net.pl. Oczywiście warto zaznaczyć, że pakiet promujący usługi SPA będzie reklamowany w innych miejscach i inny sposób niż grupowy nocleg z udostępnieniem sali konferencyjnej czy pakiet weekendowy ze śniadaniem.

Własna strona www i reklama w Internecie to najskuteczniejsze, a zarazem najtańsze sposoby dotarcia do konkretnych grup docelowych, które mogą skorzystać z pakietów obiektów hotelarskich. Nie wgłębiając się znacząco w specyfikę i strukturę sieci, każdy właściciel lub zarządzający pensjonatem, hotelem czy ośrodkiem wypoczynkowym z pewnością poznał już siłę Internetu. Bez wychodzenia z domu, bez zbędnych formalności, podpisywania wielostronicowych umów można szybko i tanio promować swoją bazę noclegową i oferowane w niej pakiety dla gości w wybranym przez siebie miejscu w Polsce. Jak to możliwe? Otóż wystarczy znaleźć serwis internetowy, który będzie wyświetlał nazwę naszej miejscowości turystycznej na pierwszych miejscach w wyszukiwarce i zgłosić się do jego wydawcy, który zaproponuje odpowiednią formę promocji.

- Od kilkunastu miesięcy zauważamy zwiększone zainteresowanie promocją ośrodków noclegowych i to nie tylko przed wysokim sezonem. Coraz częściej reklamodawcy chcą kompleksowej obsługi reklamowej przez cały rok. Wynika to z pewnością w faktu większej świadomości osób zarządzających obiektami hotelowymi, którzy największą pulę środków na reklamę przeznaczają na banery internetowe, bo to najtańsza i najskuteczniejsza zarazem forma promocji, docierająca do milionów internautów - mówi Michał Piaścik, właściciel firmy NetFactory, świadczącej usługi dla hotelarzy. Jak pokazują liczne badania to właśnie poprzez Internet następuje pierwszy kontakt z klientem, dlatego także pakiety hotelowe najlepiej reklamować w sieci.

Aby rozreklamować konkretną ofertę specjalną hotelu, można skontaktować się z portalem branżowym, gdzie prezentowane i promowane są pakiety pobytowe poszczególnych hoteli, pensjonatów czy obiektów konferencyjnych - proponuje Ewa Adamska z portalu Karpacz.net. Zaletą takiej formy promocji jest fakt, że właśnie tego typu serwisy są miejscem, gdzie turyści z jednego końca Polski szukają ofert pobytowych i specjalnych pakietów oferowanych w drugim końcu kraju - dodaje.

Media tradycyjne i bezpośredni kontakt z klientem są równie ważne, ponieważ docierają do tych, którzy rzadko korzystają w Internetu. Prasa kobieca, life-stylowe magazyny czy dzienniki biznesowe także piszą o ciekawych promocjach, konferencyjnych pakietach dla inwestorów czy zabiegach SPA w atrakcyjnych cenach szczególnie przed popularnymi świętami i okresami zabaw, jak Andrzejki, Sylwester, Święta Wielkanocne czy długi weekend majowy. Informacje prasowe, teksty dla dziennikarzy, czy krótkie notki do mediów to także niezła forma promocji pakietów hotelowych, a nawiązanie współpracy z konkretnym magazynem i sponsorowanie kilku pakietów w ramach nagrody w konkursie to już niebagatelna forma reklamy, na którą również warto się skusić.


To był maj...

Weekend majowy już za branżą hotelarską, dlatego warto zastanowić się, co zaproponować gościom i jak ich zachęcić do skorzystania z obiektu w czasie majowych i czerwcowych weekendów oraz wolnych od pracy dni, póki nie pojawią się wakacyjni turyści Ci, którzy uważają, że poradzą sobie z ustaleniem strategii marketingowej, mogą to zlecić licznym agencjom reklamowym. Można także dokształcić się, a chwilę wolnego czasu, do rozpoczęcia wakacji, poświęcić na rozwój i skorzystać z bogatej oferty szkoleń dla branży hotelarskiej, które w ciekawy i przystępny sposób uczą jak poruszać się w Internecie, jak promować tam usługi hotelarskie, tworzyć oferty i pakiety specjalne. Oczywiście nie wolno zapominać o najważniejszym - klienci, czyli hotelowi goście mają własne, indywidualne wymagania i sprecyzowane oczekiwania. Tworząc pakiety dla nich, należy zwrócić uwagę, by były one i uniwersalne, i atrakcyjne dla naszych odbiorców. Ciekawa i dobrze skojarzona oferta pakietowa to dla hotelarza zysk, a dla gościa - ciekawa organizacja pobytu.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com