TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2012-03-02 - Polska kojarzy się niezbyt pozytywnie

Polska poważnie inwestuje w promocję turystyczną na zagranicznych rynkach. Niestety wyniki badań pokazują, że to pieniądze wyrzucone w błoto.

reklama


Best Place - Europejski Instytut Marketingu Miejsc przeprowadziła szczegółową ankietę wśród specjalistów zajmujących się marketingiem terytorialnym i brandingiem narodowym. Wśród badanych znaleźli się specjaliści z Wielkiej Brytanii, Francji, Niemiec, Hiszpanii, Rosji czy USA. Podstawowym pytaniem ankietowym było pytanie o skojarzenia i wiedzę na temat Polski. Zapytano też o skuteczność naszych działań marketingowych.

Wyniki jednoznacznie pokazują, iż Polska kojarzy się obcokrajowcom głównie z... wódką, papieżem Janem Pawłem II oraz komunizmem. Respondenci najczęściej wskazywali na osobę papieża, koniec komunizmu i strajki w 1980 roku. Z Polską specjalistom kojarzy się również osoba Lecha Wałęsy - wskazało to 42% ekspertów.

Wśród najczęściej wskazywanych miast polskich znalazła się stolica, na drugiej pozycji plasuje się Kraków, potem Poznań. Najlepiej rozpoznawalne okazało się logo POT -zetknęło się z nim 57% ekspertów.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com