TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2012-11-14 - Niepunktualny jak PKP

W trzecim kwartale 2012 roku 9 na 100 pociągów pasażerskich dotarło na miejsce z opóźnieniem. Jeszcze gorzej sytuacja wygląda w przypadku pociągów towarowych, gdzie 54 na 100 składów było spóźnionych.

reklama


W zestawieniu z drugim kwartałem punktualność pociągów pasażerskich polepszyła się o 2,3 procenta. Składy towarowe spóźniały się częściej o 3 procent.

Urząd Transportu Kolejowego w swojej analizie wziął pod uwagę pociągi pasażerskie, które spóźniły się więcej niż o 5 minut i wszystkie notujące opóźnienia składy towarowe.

W trzecim kwartale 2012 roku przewoźnicy uruchomili łącznie 394,6 tysięcy tras pociągów pasażerskich, to o 10,9 tysięcy więcej niż w poprzednim kwartale. Z tego 100,9 tysięcy (25,6 procenta) miały opóźnienia na przybyciu (razem z opóźnieniem do 5 minut).

Czas opóźnień wyniósł średnio 9 minut i 34 sekundy. Najwięcej pociągów spóźniło się do 5 minut (64,8 procenta). Było ich o 14 procent więcej w porównaniu do II kwartału 2012 roku. 33 procent pociągów zanotowało opóźnienia wynoszące od 5 do 60 minut. Składów, które spóźniły się od 1 do 2 godzin było 1,5 procenta, a więcej niż 2 godziny - 0,6 procenta. W zestawieniu z poprzednim kwartałem liczba odwołanych pociągów spadła o około 48 procent.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com