TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2014-12-03 - PKP zmienia zasady wypłaty odszkodowań

PKP Intercity od 4 grudnia wprowadza zmiany wypłaty odszkodowań za opóźnione pociągi.

reklama


Do tej pory o odszkodowanie mogli ubiegać się tylko pasażerowie korzystający z Expresów InterCity lub z pociągów kursujących do państw europejskich. Zgodnie z nowymi zasadami o rekompensatę będą mogli ubiegać się teraz osoby korzystające z krajowych połączeń przewoźnika.

Za spóżnienie wynoszące od 60 do 119 minut pasażer może odzyskać 25% ceny biletu. Natomiast za opóźnienie większe niż 120 minut pasażerowie dostaną zwrot 50% ceny biletu. Częściowy zwrot kosztów mogą również uzyskać osoby korzystające z biletów okresowych. Wszystkie osoby, które będą chciały złożyć reklamację muszą pamiętać o dołączeniu do niej biletu oraz pisemnego oświadczenia konduktora o opóźnieniu pociągu. Wszelkie skargi można składać do Urzędu Transport Kolejowego, gdyż instytucja jest odpowiedzialna za przestrzeganie unijnych przepisów.

PKP było zmuszone zmienić swoje przepisy pod wpływem prawa unijnego, które przewiduje wzmocnienie prawa do odszkodowania i pomocy w przypadku opóźnienia, utraty połączenia czy całkowitej jego anulacji. Konkretnie chodzi to o rozporządzenie nr 1371/WE z października 2007 r. (w Polsce wdrożone w 2011 r. i obejmujące przewozy dalekobieżne). UE ma nadzieję, ze wprowadzone przepisy zmotywują kolejarzy do punktualnego przyjeżdżania na stację oraz przejazdów bez opóźnień.

Dodatkowo PKP Intercity podało informację, że w przypadku opóżnienia pociągu większego niż 30 min pasażerowie otrzymają za darmo ciepłe napoje.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com