TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2012-07-25 - Na rynku hoteli robi się gorąco

Dla branży hotelarskiej nadchodzący rok stanie pod znakiem nowych, ciekawych inwestycji, bowiem liczba obiektów wystawionych na sprzedaż ma wzrosnąć dwukrotnie. Transakcje mają dotyczyć w większości mniejszych i nierentownych hoteli. Znaleźć można jednak i perełki, jak chociażby warszawski InterContinental.

reklama


Obecnie na sprzedaż wystawionych jest około 300 obiektów. Eksperci prognozują, że w przyszłym roku liczba ta może przekroczyć nawet pół tysiąca. O wszystkim jednak zadecyduje popyt na usługi noclegowe, kluczowym elementem ma być sprzedaż turystyki przyjazdowej do Polski, a co za tym idzie liczba turystów z zagranicy.

Przyczyn ożywienia na rynku jest wiele. Od dwóch lat obserwujemy wzrost średniej frekwencji w polskich hotelach. Potwierdzają to statystyki z 2011, które pokazują 9-proc. wzrost liczby osób korzystających z hoteli w Polsce, w porównaniu do 2010 roku. W kraju nie brakuje mniejszych, nierentownych obiektów, które nie zdołały dostosować się do potrzeb rynku. Nie wytrzymują konkurencji z nowszymi, sieciowymi hotelami i sukcesywnie wystawiane są na sprzedaż.

Dlatego najwięcej ofert sprzedaży znajdziemy właśnie wśród niezależnych obiektów. Są one mniej atrakcyjne zarówno pod względem usytuowania jak i oferowanego standardu, z reguły dysponują 20-40 pokojami. Właścicieli po prostu nie stać jest na remont, więc wolą sprzedać niewygodny obiekt. Do takich takich nierentownych obiektów zaliczyć można hotele Orbisu w Krakowie, Szczecinie, Kołobrzegu i Zielonej Górze. Gromada także zapowiada uszczuplenie swojego zaplecza obiektów hotelowych.

Co ciekawe hoteli pozbywają się również firmy nie związane z hotelarstwem. Trzygwiazdkowy hotel Edison pod Poznaniem na sprzedaż wystawiła spółka energetyczna Enea SA. Z kolei ZAK SA pozbywa się ośrodka wypoczynkowego Azoty w Ustce oraz hotelu Centralny w Kędzierzynie-Koźlu.

Jako ciekawostkę warto dodać, że w czołówce europejskich rynków hotelarskich znajdują się: Wielka Brytania (2,7 mld euro wartości transakcji w 2011 roku), Francja (1,3 mld euro) oraz Niemcy (817 mln euro) i Hiszpania (601 mln euro).



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com