TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej
W pierwszym kwartale 2012 Travelplanet.pl zwiększył przychody o 44% do kwoty ponad 5 mln PLN, co pozwoliło na poprawę finansowego wyniku netto o 756 tysięcy w stosunku do tego samego okresu w ubiegłym roku. Spółka zamierza nadal trzymać w ryzach wydatki i zwiększać dynamikę sprzedaży.
reklama
- Pierwszy kwartał był dla nas bardzo udany. Uzyskaliśmy ponad 5 mln przychodów co, w porównaniu z analogicznym okresem 2011 oznacza 44 proc. wzrostu, przy jednoczesnym wzroście marży handlowej, która wzrosła z 10,7% do 12,0%. Wzrost marży jest efektem poszerzenia oferty produktowej spółki o produkty komplementarne do oferty turystyczno - biletowej. - powiedział Jerzy Krawczyk, Prezes Zarządu Travelplanet.pl.
Przychody w pierwszym kwartale 2012 wyniosły 5,05 mln złotych i były o 44 proc. większe od przychodów z pierwszego kwartału 2011. Spółka wypracowała zysk na poziomie EBITDA w wysokości 247 tys. PLN tj. o 678 tysięcy więcej niż w analogicznym okresie roku ubiegłego.
- Inwestycje dokonane w ubiegłym roku w obszarze e-commerce pozwoliły Travelplanet.pl na zdecydowane zwiększenie dynamiki wzrostu sprzedaży. Uruchomiliśmy nowy serwis poświęcony turystce aktywnej ZINGTRAVEL oraz rozszerzyliśmy ofertę produktową o produkty skierowane dla dzieci i młodzieży - dodała Bożena Garbińska, Członek Zarządu Travelplanet.pl.
W pierwszym kwartale 2012 Travelplanet uzyskał 1.472 tysiące dodatniego cash flow na poziomie operacyjnym wobec - 917 tysięcy w roku ubiegłym.
- Oczekuję, iż kolejne kwartały będą równie dobre i nasze inwestycje w obszarze e-commerce i aplikacji mobilnych przyniosą oczekiwany przez nas zwrot. - powiedział Jerzy Krawczyk.
Całkowita wartość sprzedaży oferty turystycznej i biletów lotniczych w pierwszym kwartale 2012 wyniosła 42,0 mln PLN i była wyższa o 28% proc. w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego. W I kwartale 2011 wartość sprzedaży wyniosła 32,9 mln zł.
© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami