TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2013-09-11 - Klienci na LOT-ie

LOT skasował połączenia, ale czy pomyślał o setkach klientów, których zostawił na lodzie? Przewoźnik zdecydował, że od listopada likwiduje część swoich połączeń lotniczych.

reklama


Klienci nie wiedzą, ani czy polecą, ani kiedy mogą odzyskać pieniądze. Sytuacja dotyczy biletów na połączenia z Warszawy do Rzymu, Helsinek, Zurychu oraz Stuttgartu. Pasażerowie, którzy wybrali lotniska w Krakowie i Katowicach na pewno nie polecą m.in. do Frankfurtu czy Monachium.

Turyści czują się poszkodowani. Bilety zakupili już kilka miesięcy wcześniej, większość w promocji LOT-u Szalona Środa, czyli w atrakcyjnej cenie.

Jak podaje serwis WP infolinia LOT-u milczy w tej sprawie. Z kolei fora internetowe uginają się od negatywnych opinii rozżalonych pasażerów.

LOT powinien zwrócić pieniądze klientom. Jednak z ich punktu widzenia to również niekorzystne rozwiązanie. Większość rezerwowało bilet lotniczy z hotelem - bez możliwości zwrotu pieniędzy. Plan LOT-u psuje im długoterminowe szyki.

Niestety w przypadku, kiedy przewoźnik poinformuje o odwołaniu lotu z wyprzedzeniem większym niż 14 dni, pasażer nie może liczyć na odszkodowanie. Jak tłumaczy Mateusz Kotliński z ULC - Odszkodowanie jest należne w momencie, gdy przewoźnik odwołał lot z przyczyn leżących po jego stronie, czyli zawinionych i takich, które dały się przewidzieć wcześniej .

Wracając do sytuacji wykupionego noclegu w hotelu, okazuje się, że turysta może dochodzić swoich praw tylko przed sądem cywilnym.

Historia lubi się powtarzać. W ubiegłym roku LOT anulował ze swojej siatki połączeń Hanoi. Pasażerom, którzy mieli zarezerwowane bilety nie przebukował lotów na analogiczny termin inną linią lotniczą. Zaproponował wylot w terminie krótszym nawet o kilka miesięcy od pierwotnego.

LOT tak odpowiada WP na zaistniałą sytuację:

"Gdy rejsy zostaną usunięte z systemów rezerwacyjnych, w tym samym czasie zostanie pasażerom, którzy wcześniej zrobili rezerwacje, przedstawiona procedura związana ze zwrotami biletów na tych trasach. Pasażer będzie mógł zwrócić bilet lub zmienić rezerwację na innego przewoźnika. Dokładne warunki zmiany rezerwacji na inne linie są obecnie ustalane. Pasażerowie z odwołanych rejsów będą informowani drogą mailową, sms-em lub telefonicznie, w zależności od tego jakie dane kontaktowe podali podczas rezerwacji. Po takiej informacji pasażer będzie musiał zgłosić się do wystawcy biletu, aby dokonać zwrotu biletu bądź zmiany rezerwacji."



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com