TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2013-06-10 - Air France zwiększy zysk dzięki Amadeus?

Amadeus, partner technologiczny dla branży turystycznej podpisaÅ‚ dÅ‚ugoterminowej umowy w zakresie e-commerce z Air France-KLM. Zgodnie z porozumieniem obowiÄ…zujÄ…cym na caÅ‚ym Å›wiecie grupa lotnicza przez kolejnych pięć lat bÄ™dzie korzystać z platformy zakupowej Amadeus zarówno na swoich lokalnych, jak i miÄ™dzynarodowych stronach internetowych.

reklama


Dzięki odnowionej współpracy grupa Air France-KLM zyska dostęp do rozwiązania Amadeus Flex Pricer, które umożliwia zwiększenie dochodów i usprawnia proces zakupowy, zarówno w przypadku sieci Air France, jak i KLM na krajowych, regionalnych i międzykontynentalnych trasach lotniczych.

Podróżni skorzystają z udoskonalonych, samoobsługowych funkcjonalności, które pozwolą im cieszyć się niezmiennie wysoką jakością doświadczeń zakupowych podczas wyszukiwania lotów Air France-KLM, przeglądania ofert specjalnych, korzystania z programu lojalnościowego czy dokonywania zmian w rezerwacjach.

- Korzystamy z rozwiązania Amadeus Flex Pricer już od dłuższego czasu i jesteśmy z niego bardzo zadowoleni. Dlatego zdecydowaliśmy się na przedłużenie naszej bliskiej współpracy. Rozwiązania Amadeus e-Commerce odpowiadają na nasze potrzeby związane z zapewnieniem bezproblemowej obsługi zarówno klientom airfrance.com, jak i klm.com w ciągu kolejnych pięciu lat - komentuje Martijn van der Zee, SVP, e-commerce, Air France-KLM.

Współpraca pomiÄ™dzy Amadeus i Air France-KLM wskazuje na dalszy rozwój dziaÅ‚alnoÅ›ci e-commerce firmy Amadeus na caÅ‚ym Å›wiecie. Obecnie Amadeus Å›wiadczy usÅ‚ugi internetowe i mobilne dla ponad 100 linii lotniczych w zakresie merchandisingu, rezerwacji i obsÅ‚ugi podróżnych.

Jednocześnie ostatnie badanie - przeprowadzone przez firmę Amadeus na podstawie uśrednionych danych online pochodzących od 50 największych linii lotniczych wykorzystujących rozwiązanie Amadeus e-Retail Booking Engine oraz Amadeus Flex Pricer - pokazuje, że w 2012 roku przewoźnicy osiągnęli roczny wzrost zysków ze sprzedaży online oraz wzrost całkowitych dochodów w stosunku do 2011 roku.

Podsumowując, badanie firmy Amadeus wykazało:
- 7 proc. wzrost zysków ze sprzedaży online
ponad 16 proc. wzrost w zakresie utworzonych rezerwacji tzw. PNR, które w połączeniu z powyższymi zyskami ze sprzedaży online zapewniają 24 proc. wzrost dochodów ze sprzedaży online
- 7 proc. wzrost rezerwacji, co może wskazywać, że podróżni coraz częściej przeszukują Internet przed podjęciem decyzji

- Chciałbym podkreślić, że wiele oczekujemy od naszej silnej, historycznej już współpracy z Air France-KLM przedłużonej na kolejne pięć lat. Air France-KLM to grupa lotnicza, która jest szczególnie zaawansowana w swoim podejściu do e-commerce, dlatego cieszymy się, że możemy ją wspierać w dalszym rozwoju i realizacji wyzwań związanych z handlem elektronicznym - mówi Philippe Der Arslanian, Head of Global e-Commerce & Mobile, Amadeus.

- Jesteśmy również bardzo zadowoleni widząc, że nasze rozwiązania wspierają strategie online naszych klientów z branży lotniczej i umożliwiają osiąganie wspaniałych wyników biznesowych, często przekraczających wskaźniki wzrostu w branży. Dla linii lotniczych korzystających z naszych narzędzi rezerwacyjnych oznacza to, że lepsze wyniki w zakresie merchandisingu są możliwe, pod warunkiem, że zarządza się pełnym doświadczeniem podróżnego, począwszy od inspiracji do procesu płatności, nawet w przypadku złożonych tras lotniczych - dodaje.

Zagadnienia zwiÄ…zane ze znaczeniem nowych możliwoÅ›ci w zakresie handlu elektronicznego dla linii lotniczych zostaÅ‚y podjÄ™te podczas konferencji Amadeus Airline e-Commerce & Mobile Conference 2013, która odbyÅ‚a w dniach 4-6 czerwca br. w Madrycie. Linie lotnicze, dostawcy usÅ‚ug turystycznych oraz eksperci branżowi dyskutowali na temat ostatnich trendów dotyczÄ…cych merchandisingu, mobilnoÅ›ci i personalizacji usÅ‚ug. Podczas eventu odbyÅ‚o siÄ™ wiele prezentacji linii lotniczych, specjalistów z branży oraz ekspertów firmy Amadeus z caÅ‚ego Å›wiata, którzy podzielili siÄ™ z uczestnikami swoimi spostrzeżeniami, przykÅ‚adami dobrych praktyk oraz success stories.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com