TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej
Rainbow Tours podsumował sezon letni 2010. Biuro podróży twierdzi, że był on udany. Również cały rok uznaje za pomyślny, wskazują na to wyniki finansowe.
reklama
Przez 9 miesięcy br. touroperator obsłużył prawie 100 tys. klientów, dla porównania w całym roku 2009 było to 96 tys. klientów. W trzech kwartałach spółka miała ponad 12% wzrost przychodów ze sprzedaży. Zysk netto za trzy kwartały to 7,7 mln zł przy przychodach rzędu 266 mln zł. Dynamika sprzedaży wzrosła o blisko 20% w porównaniu z analogicznym okresem minionego roku. Największy udział w tym wzroście mają własne biura sprzedaży oraz call center. Ten kanał dystrybucji jest większy o ponad 30%.
Rainbow Tours podaje, że na dobre wyniki wpłynął sprzyjający kurs euro w odniesieniu do kursu przyjętego dość bezpiecznie w kalkulacjach cen ofert. Drugim pozytywnym czynnikiem była wysoka przedsprzedaż.
- W okresie od listopada do marca sprzedaliśmy dużo. Dzięki temu wyszliśmy obronną ręką ze sporego załamania rynku w momencie kryzysu kwietniowego po wybuchu wulkanu, powodziach i kryzysie w Grecji - komentuje Grzegorz Baszczyński, prezes Rainbow Tours.
© 2025 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami