TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2013-01-18 - Kogo omija kryzys?

Co sprawia, że branżę luksusowych hoteli omija kryzys? Jaka jest faktycznie kondycja finansowa luksusowych marek? Czy inwestycja w klientów z wyższej półki się opłaca? O ożywieniu i planach inwestycyjnych opowiada Thomas Wilms, wiceprezes Starwood na Europę Środkowo-Wschodnią.

reklama


Jak podkreśla w wywiadzie dla TVN CNBC grupa jest w dobrej kondycji finansowej bo działa globalnie. Wobec czego skutki kryzysów w jednych krajach równoważą przychody z innych. Z czego zatem wynika ożywienie na rynku luksusowych hoteli? Mimo spowolnienia gospodarczego, kryzys w najmniejszym stopniu dotyka branże: podróży biznesowych i luksusowego wypoczynku. Są to wciąż segmenty, w których wydatki rosną.

Starwood od początku skupia swoja uwagę na wyższym segmencie klientów, nie jest operatorem hoteli ekonomicznych. 2012 zakończył się rekordowym na dla sieci wynikiem. W dużej mierze przyczyniła się do tego organizacja Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej przez Polskę. W czasie trwania Euro 2012 sieć zaobserwowała 15 proc. wzrost obłożenia hoteli w kraju. Zyskały wszystkie hotele sieci. Jak podkreśla Wilms takie imprezy zawsze cieszą się popularnością - do kraju napływa dużo pieniędzy, rozwija się infrastruktura.

W ubiegłym roku do sieci dołączyło 80 nowych obiektów - to prawie 10 proc. wzrost, w stosunku do lat poprzednich. W tegorocznych planach spółki jest otwarcie w samej tylko Europie Środkowo-Wschodniej 8 hoteli.

Strategia Grupy to przede wszystkim inwestycje w marki, marketing, systemy rezerwacyjne, internetowe platformy cyfrowe oraz call center.

Starwood jest właścicielem m.in. takich marek jak Luxury Collection, Sheraton czy Westin, który zarządza ponad tysiącem hoteli w stu krajach świata.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com