TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej
Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów nałożył na biuro podróży Rainbow Tours karę w wysokości 88.342 złotych.
reklama
Decyzja zapadła w sprawie podejrzenia stosowania przez Rainbow Tours w "okresie od dnia 1 października 2012 r. do dnia 22 marca 2013 praktyki naruszającej zbiorowe interesy konsumentów polegającej na wprowadzającym w błąd zaniechaniu poprzez pomijanie przy zawieraniu z konsumentami umów na wyjazd do Tajlandii do hotelu Rawai Palm Beach Resort istotnej informacji dotyczącej tej usługi, co mogło stanowić nieuczciwą praktykę rynkową" - napisano w uzasadnieniu.
Jak informuje w uzasadnieniu decyzji prezes urzędu, "podstawą wszczęcia postępowania była skarga konsumencka przekazana przez Miejskiego Rzecznika Konsumentów w Łodzi, z której wynikało, iż Rainbow Tours podaje w katalogach turystycznych informacje wprowadzające konsumentów błąd tzn. informuje, że w ramach wycieczki do Tajlandii z noclegami w hotelu Rawai Palm Beach Resort konsumenci mogą korzystać bezpłatnie z przejazdów łodzią na Wyspę Bon, która to usługa na miejscu nie jest realizowana, mimo że stanowi istotną atrakcję miejscowości Phuket".
Prezes UOKiK uznał skargę za zasadną, wymierzając karę w wysokości 88.342. Jak podano w uzasadnieniu, okolicznością łagodzącą dzięki której zastosowano obniżenie wymiaru kary było zaprzestanie tej praktyki przez przedsiębiorcę.
Jak poinformował nas rzecznik prasowy Rainbow Tours Radomir Świderski, touroperator złożył odwołanie w tej sprawie do sądu okręgowego w Warszawie.
Poniżej publikujemy decyzję prezesa UOKiK wraz z uzasadnieniem
© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami